| کد خبر: 157633 |

◄ راهکارهای «رجا» برای تجاری‌سازی

خدمات‌دهی، نیازمند توسعه است و برای تحقق این امر نیازمند مشارکت شرکت‌های مربوط به BOT هستیم. همچنین باید بحث کترینگ و لاندری را عملیاتی کنیم و با حضور مستمر و مؤثر در نواحی، بحث‌های مالی و حقوقی منجر به بهره‌وری داشته باشیم، بالاخره تغییر، همیشه دردسرهای مثبت خودش را دارد.

تین نیوز

با رشد مدرنیته، شرکت‌های تجاری در سراسر جهان دریافتند که اگر به جای مدیریت سنتی، مدیریت مدرن را جایگزین نکنند کم‌کم از گردونه رقابت اقتصادی جا می‌مانند.

شرکت‌های حمل‌ونقلی در سراسر جهان با توجه به اهمیت حمل‌ونقل به‌عنوان یکی از ارکان اصلی نظام اقتصادی، جزو اولین شرکت‌هایی بودند که مفهوم تجاری‌سازی و برندسازی را در مجموعه‌های متبوع خود پیاده‌سازی کردند.

شرکت‌های حمل‌ونقلی نظیر شرکت ریلی دویچه بان‌ ای‌جی، شرکت ریلی روسیسکی ژلزنیه، شرکت‌ هوایی دلتا ایرلاینز، شرکت هوایی امریکن ایرلاینز، کمپانی کشتیرانی مرسک لاین، کمپانی کشتیرانیCMA CGM  فرانسه و MSC سوئیس به‌عنوان بزرگترین شرکت خصوصی حمل‌ونقل کانتینری جهان، سرآمدان عملیاتی کردن مفهوم تجاری‌سازی به‌عنوان پارادایم نهایی برای پیشرفت اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی خود بودند.

به گزارش تین‌نیوز، چندی است که این اتفاق در کشور ما نیز افتاده و شرکت‌های حمل‌ونقلی مدام مشغول پوست‌اندازی و نقد از درون شده‌اند. حتی اگر این تغییرات، تحولات اساسی‌تری را رقم نزند، تاثیر مثبتی در عملکرد نهایی شرکت‌ها خواهد داشت. چراکه آنها را از این تصور که همه اقدام انجام شده درست است، باز می‌دارد و فرصتی برای پیشرفت این صنعت فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا در همین ارتباط گفت: شرکت رجا برای توسعه و پیشبرد اهداف خود باید نگاه ذهنی خود را تغییر دهد.

محمد رجبی ادامه داد: رجا برای دستیابی به اهداف خود باید وضعیت بازاریابی را بهبود و توسعه دهد تا با درآمد مناسب بتواند خدمات قابل عرضه به مشتریان ارائه دهد زیرا که حفظ برند و نشان تجاری و رضایت مشتری جزو ارکان اصلی کار ما است.

رجبی ادامه داد: برای تحقق بحث توسعه بازاریابی و افزایش درآمدزایی، داشتن سیستم اطلاعاتی منسجم و تشکیل سازمان قطارها و دیتا تعیین‌کننده است و از موضوعات مهم دیگر این که باید همه عواملی که بار درآمدی را افزایش می‌دهند شناخته شوند.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل مسافری رجا با اشاره به این‌که در صنعت حمل‌ونقل ریلی مسافری، رجا باید سرآمد و پیشرو باشد، افزود: برای این هدف مهم ما باید فضای کسب‌وکار را درک کنیم و به سمت خدمات و سوددهی حرکت کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: سیستم بازاریابی و فروش رجا باید با طراحی بسته‌های مختلف سفر در قالب قطارهای گردشگری، تورگردانی، از درب منزل تا درب منزل نسبت به افزایش درآمد شرکت اقدام کند و لازمه این کار هماهنگی و تکمیل چرخه سفر مانند هتل و... است.

رجبی با توجه به اهمیت بحث آموزش در هر سازمانی ادامه داد: توجه به مقوله آموزش در شرکت رجا باید بیش از پیش باشد. همچنین مدیران شرکت در عین حال که مدیریت می‌کنند باید نقش مربی و آموزش‌دهنده داشته باشند و از طریق برگزاری جلسات مذاکره، تهیه گزارش و ... بهره‌وری را در حوزه خودشان گسترش دهند. وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم آموزش روسای قطار یا موارد حقوقی گفت: نقش آموزش در توسعه هر سازمانی حرف اول را می‌زند. برای مثال شرکت‌های معتبر و بزرگی مانند نفت، نیرو و زیمنس حدود 200 روز آموزشی در تقویم سالانه خود دارند.

مدیرعامل رجا افزود: خدمات‌دهی، نیازمند توسعه است و برای تحقق این امر نیازمند مشارکت شرکت‌های مربوط به BOT هستیم. همچنین باید بحث کترینگ و لاندری را عملیاتی کنیم و با حضور مستمر و مؤثر در نواحی، بحث‌های مالی و حقوقی منجر به بهره‌وری داشته باشیم، بالاخره تغییر، همیشه دردسرهای مثبت خودش را دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.