| کد خبر: 157597 |

مدیرعامل رجا عنوان کرد:

◄ تاثیر امکان جدید گوگل بر حرکت قطارهای مسافری

شفافیت و اگاهی‌بخشی، تاثیر امکان جدید گوگل برای مکان‌یابی قطار و اتوبوس است.

تین نیوز

اخیراً خبری درباره امکان جدید شرکت گوگل در آینده برای مسیریابی قطار و اتوبوس با آپدیت اپلیکیشن Maps گوگل منتشر شد که طبق آن در هر لحظه با تشخیص مکان کاربر، اعلانی مبنی‌بر پیاده شدن از قطار یا اتوبوس را به او ارائه دهد.

به گزارش تین‌نیوز، این آپدیت به کاربران اجازه می‌دهد تا با جست‌وجوی مقصد از طریق اپلیکیشن، نقشه گوگل آن را پیدا کرده و سپس تا انتخاب دکمه Start در زیرشاخه وسایل نقلیه عمومی، نزدیک‌ترین اتوبوس‌ها و قطارهای شهری و بین‌شهری را پیدا کنند.

اپلیکیشن نقشه گوگل، با شناخت مکان دقیق ایستگاه‌ها و تشخیص مسیر صحیح می‌تواند ایستگاه مورد نظر را با ارسال یک نوتیفیکیشن به کاربر نشان دهد. این قابلیت می‌تواند برای کاربرانی که روند مسیریابی قطار و اتوبوس برایشان دشوار است و همچنین کسانی که در قطار و اتوبوس می‌خوابند، مفید باشد.

سیستم مسیریابی قطار و اتوبوس نقشه گوگل همچنین امکان بررسی و پردازش حجم ترافیک خیابان‌ها را نیز دارد. بر همین اساس، این سرویس می‌تواند با سرعتی قابل قبول زمان دقیق رسیدن به ایستگاه‌ها را پیش‌بینی کند و پیش از رسیدن به آن ایستگاه، کاربر را از رسیدن به مقصد مورد نظر آگاه کند.

محمد رجبی، مدیرعامل شرکت رجا در این‌باره به خبرنگار ما گفت: اگر این امکان ایجاد شود، اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات بسیار آسان‌تر و بهتر خواهد شد چراکه این حرکت، یک حرکت بین‌المللی است و به‌تبع تاثیر آن هم در قدوقواره بین‌المللی خواهد بود.

رجبی اضافه کرد: ضمن اینکه این امکان و عرضه قابلیت‌هایی نظیر مسیریابی قطار و اتوبوس شهری توسط گوگل‌مپس می‌تواند باعث افزایش محبوبیت استفاده از وسایل عمومی از قبیل قطار، مترو، اتوبوس شهری و... حمل‌ونقل شود و شفافیت و آگاهی‌بخشی نیز تاثیر بسیار مهم دیگری است که عرضه این امکان جدید، ایجاد خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.