| کد خبر: 157254 |

◄ رقم بدهی دولت به رجا چقدر است؟

: در ازای تجهیز قطارهای حومه‌ای قراربوده قبل و بعد از سال 89، یعنی در زمان دولتی بودن رجا و پس از آن، رقمی از طرف دولت به شرکت رجا اختصاص یابد که هنوز این اتفاق نیفتاده است و به دلیل هزینه بالای شرکت بخصوص در بحث قطارهای حومه‌ای، ممکن است مجبور به افزایش قیمت بلیت‌ها شویم.

تین نیوز

چندی پیش خبری مبنی‌بر بروز مشکلات مالی در رجا منتشر شد که در آن خبر، مدیرعامل این شرکت در این‌باره گفته بود: عدم تخصیص به موقع منابع برای جبران زیان‌های ناشی از خدمات تکلیفی و قطارهای حومه‌ای باعث بروز مشکلات متعدد مالی در راه خدمت‌رسانی شده است و اگر دولت طلب‌مان را ندهد، ناگزیر به اتحاذ تصمیمات جدید هستیم.

به گزارش تین‌نیوز،  مدیرعامل شرکت مسافری رجا می‌گوید این رقم که در حدود ۳۰۰۰ میلیارد ریال است، صرف تجهیز قطارهای حومه‌ای شده است. محمد رجبی در این‌باره توضیح داد: به ازای تجهیز قطارهای حومه‌ای قراربوده قبل و بعد از سال 89، یعنی در زمان دولتی بودن رجا و پس از آن، رقمی از طرف دولت به شرکت رجا اختصاص یابد که هنوز این اتفاق نیفتاده است و به دلیل هزینه بالای شرکت به ویژه در بحث قطارهای حومه‌ای، ممکن است مجبور به افزایش قیمت بلیت‌ها شویم.

رجبی افزود: قیمت‌گذاری بلیت قطارهای حومه‌ای هم برعهده دولت بوده و خودش بهتر می‌داند قطارهای حومه‌ای چقدر برای ما زیان‌ده بوده است.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که هرچند راه‌آهن تلاش کرده تا این مبلغ را بپردازد و حتی به شخص معاونت رییس جمهور نامه‌ای در این باره ارسال شده اما تاکنون این امر محقق نشده است، افزود: رقم این بدهی مشخص شده است و فقط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید در ردیف بودجه مشخص کند که این رقم  پرداخت شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.