| کد خبر: 157175 |

◄ ریزعلی خواجوی به تلویزیون می‌آید

مستندی از زندگی ریزعلی خواجوی و ازسوی آن روابط عمومی تهیه شده است که به زودی از صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد. این مستند مراحل نهایی تهیه را طی می‌کند.

تین نیوز

به گفته روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مستندی از زندگی ریزعلی خواجوی  از سوی روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است که به زودی از صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد. این مستند مراحل نهایی تهیه را طی می کند.

ریزعلی خواجوی دهقان فداکار

تقریبا همه مردم ایران  دهقان فداکار «ریزعلی خواجوی»  را  می شناسند. او متولد اسفند ماه 1309 میانه بود و در11 آذر 1396 دارفانی را وداع گفت و به سرای باقی شتافت. دهقان فداکار در زمان حیات اش مورد توجه عده ای خاص بود. گاهی به سراغ اش می رفتند، حالی می پرسیدند، نگاهی به فانوس قدیمی شب حادثه می کردند و بی آنکه کاری از دست شان ساخته باشد به درددل های وی گوش می دادند.

ریزعلی خواجوی دهقان فداکار

دهقان فداکار در زندگی شخصی اش صاحب همسر، هشت فرزند و بیش از چهل نوه و نتیجه شد. او به دلایلی که شاید مشکلات اجتماعی باشد به کرج مهاجرت کرده و ساکن حصارک  شده بود.

از ریزعلی خواجوی در سومین همایش ملی فداکاری سال ۱۳۸۵ که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شده بود تجلیل به عمل آمد و تندیس ملی فداکاری  به او اهدا شد. درآن مراسم  دهقان فداکار ماجرای آن شب پاییزی حادثه در سال 1341 را به زبان ترکی برای حاضران تعریف کرد که هم زمان به فارسی برگردانده شد.

ریزعلی خواجوی دهقان فداکار

نام او به عنوان نماد فداکاری و نجات دهنده جان سرنشینان قطار در کتاب های درسی ما جا گرفت و ما از کودکی با یک نقاشی در کنار داستان  شب حادثه با او آشنا شدیم  بی آنکه چهره تکیده واقعی این دهقان ساده و روستایی را دیده باشیم. یادش گرامی  و روح اش شاد.   

 

 

حجم ویدیو: 28.87M | مدت زمان ویدیو: 00:04:36 دانلود ویدیو
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.