| کد خبر: 156998 |

◄ آغاز پروژ اسلب تراک راه‌آهن شاهرود

فرشاد زادخور، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) از آغاز پروژ اسلب تراک با هزینه‌ای بالغ‌بر 200میلیارد ریال در خطوط اصلی ایستگاه راه‌آهن شاهرود خبر داد.

تین نیوز

فرشاد زادخور، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق از آغاز پروژ اسلب‌تراک با هزینه‌ای بالغ‌بر 20میلیارد تومان در خطوط اصلی ایستگاه راه‌آهن شاهرود خبر داده است.

به گزارش تین‌نیوز، عملیات اجرای پروژه اسلب‌تراک ایستگاه راه‌آهن شاهرود از خط چهار این ایستگاه کلید خورده است.

به گزارش ایرنا، زادخور اظهار کرد: با آغاز پروژه بزرگ اسلب‌تراک با هزینه‌ای بالغ‌بر 200میلیارد ریال خطوط اصلی ایستگاه راه‌آهن شاهرود به این سیستم تجهیز خواهد شد. در اولین مرحله از این پروژه پس از انجام عملیات خاک‌برداری زیرسازی در خط چهار این ایستگاه، عملیات نصب سازه‌ها به‌صورت پیش‌ساخته انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: مرحله دوم فاز یک این پروژه شامل اجرای سایر اقدامات لازم ازجمله به‌سازی مسیر کابل‌های آب، برق و علائم و درنهایت زه‌کشی کانال هدایت آب است که البته پروژه مذکور با هدف افزایش ایمنی سیر قطارها و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خطوط ریلی مصوب و اجرایی شده است .

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ازجمله مزایای اسلب‌تراک را کاهش هزینه نگه‌داری و بازسازی خطوط ریلی در طول مدت‌زمان بهره‌برداری، افزایش عمر مفید سازه ریلی با از بین بردن مشکل شکستگی تراورس، امکان افزایش حمل بارمحوری و افزایش سرعت سیر قطارها با توجه به عدم برهم خوردن هندسه خط و همچنین حذف مشکل صدمه به ریل و چرخ‌ها و نهایتاً پیشگیری از سوانح احتمالی در طول مسیر ذکر کرد .

زادخور  یادآور شد: اسلب‌تراک یکی از بهترین روش‌های روسازی خطوط راه‌آهن است که با توجه به کاهش زمان سیر قطار و افزایش میزان بارمحوری قابل‌حمل برای راه‌آهن امروزی و پرسرعت در کشورهای مختلف تعریف‌شده است و این پروژه برای اولین بار در اداره کل راه‌آهن شمال شرق،به طول دو هزار و 100 متر در خطوط اصلی ایستگاه دامغان (طی سال ۹۴) انجام‌شده است .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.