| کد خبر: 156679 |

◄ استراتژی هلدینگ‌ کمپانی راه‌آهن چیست؟

ایجاد فرصت‌های بالقوه اقتصادی، ورود به بازارهای جدید، انعطاف پذیری و حرکت از ساختاری چندبخشی( مالتی دیویژنال فرم) و سپس رسیدن به‌فرم ایده‌آل یک هلدینگ موفق از مزایای متعدد هلدینگ‌ها است.

تین نیوز

هلدینگ هم دقیقا مانند شمشیری دو لبه است ( یا چاقوی جراحی) که هم می‌تواند بسازد و زندگی بدهد و حیات مجدد اعطا کند و هم تخریب کند.

به گزارش تین‌نیوز، یک کارشناس این مطلب را در قالب نظرات کاربران تین‌نیوز در خصوص خبری  که طی آن حسین عاشوری عضو هیئت‌‌مدیره راه‌آهن در خصوص دلایل تشکیل هلدینگ کمپانی در راه‌آهن توضیح داده بود، ارسال کرد.

احمد خوشنودی به نقل از «بریگام» نوشت: اگر آن‌ها فکر می‌کنند که شما می‌توانید سایر شرکت‌ها را کنترل و سودآور کنید، پس ‌آن‌ را انجام دهید. شرکت‌های هلدینگ (Holding Company) در واقع حاصل نهضت ترکیب و تعامل شرکت‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه‌های معتبر هولدینگ کامپِنی‌ها را در آی‌بی‌ام، تویوتا، موتورلا و جنرال‌موتورز دیده‌ایم، ایجاد هلدینگ می‌تواند با «تجزیه» یک شرکت بزرگ که تحت یک ستاد مرکزی کنترل شوند آغاز یا با خرید شرکت‌های دیگر توسط شرکت اصلی و ایجاد یک ستاد مرکزی کنترل آغاز شود.

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس تاکید کرد: ولی مشکل در تعریف یا تشکیل هلدینگ نیست، هلدینگ هم دقیقاً مانند شمشیری دولبه است (یا چاقوی جراحی) که می‌تواند، هم بسازد و زندگی بدهد و حیات مجدد اعطا کند و هم تخریب کند. هلدینگ، هم می‌تواند در جهت هم‌افزایی و افزایش سبد ارزش شرکت‌ها عمل کند و هم می‌تواند در صورتی که ورود شرکت‌ها به آن بدون  بررسی سودآوری باشد و... باعث ایجاد  «هم‌کاهی» شود.

ساختمان-مرکزی-راه-آهن

به گفته خوشنودی هدف اولیه اما خلقِ ارزش بیشتر نسبت به کسب‌‌‌‌‌وکارهای مستقل و سپس خلق ارزش بیشتر نسبت به سایر هلدینگ‌های رقیب (ایده آل) است.
خوشنودی ایجاد فرصت‌های بالقوه اقتصادی، ورود به بازارهای جدید، انعطاف‌پذیری و حرکت از ساختاری چندبخشی(‌مالتی دیویژنال فرم) و سپس رسیدن به‌فرم ایده‌آل یک هلدینگ موفق را از مزایای متعدد هلدینگ‌ها دانست و گفت: «تسری حسن شهرت» (تسری برندهای صنعتی) یکی از مهم‌ترین مزایای هلدینگ است.

وی افزود: شما در اشتراک با یک برند صنعتی معتبر دنیا، می‌توانید از مزایای شهرت آن برند صنعتی بهره بگیرید، هلدینگ‌ها سربار مرکزی کمی دارند، سازماندهی‌شان آسان است، ارزیابی عملکردشان تسهیل می‌شود، رشد سریع دارند، منابع مالی پروژه‌ها را به سرعت تامین می‌کنند و توانائی تربیت و آموزش مدیران چندبعدی را در عرصه صنعت و تولید دارند؛ همچنین کاهش ریسک، و تفکیک دقیق حقوقی از مزایای تبدیل به هلدینگ کامپانی است.
به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس تاکید کرد: شرکت‌های هلدینگ نیز مانند سایر مدل‌های کسب‌وکار و پلن‌های ساختاری کسب و کارها، اگر درست و دقیق تعریف و اجرا شوند، می‌توانند مزایای بسیاری را برای سازمان‌ها به ارمغان آورند و ساختار در شرکت‌های هلدینگ، بر خلاف نظر برخی از دوستان، همواره ساختار تکثیری نیست (که نیاز به  n تعداد مدیر و m تعداد معاون ، p تعداد بخش و ستاد و...داشته باشد).

وی اظهار کرد: یانگ در سال 1999 با انتشار نتایج تحقیقی در این مورد ثابت کرد که «هلدینگ با تنوع مربوط، دارای ستاد بزرگ و با تنوع نامربوط، دارای ستاد کوچک است و نیز سازمان‌های بزرگ به داشتن ستادهای نسبتا کوچک متمایل‌اند.»

قطار مسافری


به گزارش تین‌نیوز، وی تصریح کرد: مهم‌تر از مسائل گفته شده، سه سطح استراتژی در هلدینگ است که سه شرط اصلی شرکت‌های خصوصی واقعی را نیز تامین می‌کند و آن عبارت است از : 
در سطح عملیات: تحقیق و توسعه، بازاریابی و فروش 
در سطح بیزنس و کسب‌وکار: تعیین بازارهای جدید و چگونگی ورود به آنها 
در سطح سازمان: توسعه و تامین سرمایه‌گذاری، ورود و معرفی ابزارهای جدید و سرمایه‌گذاری در محصولات یا خدماتی که تاکنون به فکرمان هم خطور نکرده بود.
خوشنودی تاکید کرد: دقیقاً مانند زمانی که قرار بود پروژه‌های ریلی همدان، کرمانشاه و ...با هم آغاز شود و برخی قبل از وقوع  هر اتفاقی در عدم افتتاح آنها، با دیده بدبینی بدان می‌نگریستند و سرانجامی جز شکست را برای آن پیش‌بینی نمی‌کردند، (ولی در عمل اتفاق افتاد) بهتر است برای هلدینگ ریلی هم، آرزوی موفقیت و بهره‌وری کنیم و تا اجرای آن و دریافت خروجی‌های حاصل، صبر پیشه نماییم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.