| کد خبر: 156577 |

◄ بزرگترین قرارداد تولید واگن و تغییر در الگوهای سنتی سفر

این قراردادها بیانگر انتقال دانش فنی تولید واگن به کشور و تولید واگن در ایران و کره است که بعد از اجرای آنها شاهد تغییر در فرهنگ استفاده از وسایط حمل‌ونقلی حومه‌ای خواهیم بود.

تین نیوز

امضای بزرگ‌ترین قرارداد تولید واگن در کشور اتفاقی است که می‌تواند بیانگر ایجاد تغییرات نه در سطح تئوری بلکه در سطحی عملیاتی باشد. درواقع تغییر پارادایم در فرهنگ و زندگی شهروندی، توام با رقم خوردن این معاهدات اقتصادی می‌تواند مبیّن این نکته باشد که در عمل می‌توان شاهد تغییرات در بهره‌مندی مردم از وسایط حمل‌ونقلی سریع‌تر، کم‌هزینه‌تر و سودمندتر بود؛ سودمندی‌ که جامعه هدفش هم شهروندان و محیط زیست خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز، بابک احمدی معاون ناوگان راه‌آهن در این ارتباط به خبرنگار ما گفت: در این قرارداد، درواقع دو قرارداد بزرگ امضا شد که یکی، قرارداد بین هیوندایی و ایریکو است و دیگری بین شرکت راه‌آهن و شرکت هیوندایی.

احمدی افزود: این قراردادها بیانگر انتقال دانش فنی تولید واگن به کشور و تولید واگن در ایران و کره است که بعد از اجرای آنها شاهد تغییر در فرهنگ استفاده از وسایط حمل‌ونقل حومه‌ای خواهیم بود. چراکه مردم به سمت استفاده از امکانات کم‌هزینه‌ و با کیفیت گرایش پیدا خواهند کرد.

این مقام مسئول افزود: شرکت هیوندایی پیش از این نیز همکار تکنولوژیکی ایریکو بود و در حال حاضر هم تعدادی از واگن‌ها، موتور گیربکس و سیستم ترمز توسط روتم و تعدادی در شرکت ایریکو با کیفیتی کاملا هم‌گون ساخته خواهند شد.

بابک احمدی ارزش مالی این قرارداد سه‌جانبه میان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت واگن‌سازی ایریکوی ابهر و هیوندایی روتم را 720 میلیون یورو عنوان کرد و ایجاد ظرفیتی معادل با جابه‌جایی 70میلیون مسافر نشسته به ناوگان ریلی کشور را ارزش‌افزوده قرارداد دانست.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: از مجموع 450 واگن مسافری، 300 عدد در ایران و 150 عدد در کره تولید خواهد شد و این تقسیم‌بندی به این معنی است که دو سوم از این ظرفیت در ایران و یک سوم در کره ایجاد خواهد شد که این رقم، غیر از 150 عدد در قراردادهای قبلی است.

احمدی دوره اجرای این قرارداد را 6.5 سال عنوان کرد و افزود: از ماه بیست‌ودوم به بعد واگن‌ها به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تحویل داده می‌شود و پس از آن هم ماهی 9 دستگاه تحویل ایران می‌شود که بر اساس این قرارداد، بنا است که شرکت کره‌ای  100درصد دانش فنی، طراحی، آموزش نیروها و نظارت بر تولید را بر عهده بگیرد و شرکت ایریکو نیز مسئول ساخت واگن‌ها در ایران باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.