| کد خبر: 156511 |

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

◄ امضای بزرگ‌ترین قرارداد ریلی مسافری

صبح امروز، قرارداد سه‌جانبه تولید ۴۵۰ واگن مسافری ریل‌باس، بین راه‌آهن، شرکت واگن‌سازی ایریکو و شرکت کره‌ای هیوندای روتم، در محل ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی امضا شد. ارزش این قرارداد ۷۲۰ میلیون یورو عنوان شده است که با حضور وزیر راه‌و‌شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن و تعدادی از معاونان ایشان به امضا رسیده است.

تین نیوز

قرارداد سه‌جانبه تولید ۴۵۰ واگن مسافری ریل‌باس، بین راه‌آهن، شرکت واگن‌سازی ایریکو و شرکت کره‌ای هیوندای روتم، در محل ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی امضا شد. ارزش این قرارداد ۷۲۰ میلیون یورو عنوان شده است  که با حضور وزیر راه‌و‌شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن و تعدادی از معاونان وی به امضا رسیده است.

در ابتدای این مراسم عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی گفت: قرارداد خرید ۴۵۰ دستگاه واگن ریل باس (خودکشش حومه‌ای) به مبلغ ۷۲۰ میلیون یورو بین راه آهن و دو شرکت ایرانی و کره‌ای امضا شد و دوره اجرای این قرارداد نیز 6.5 سال خواهد بود.

آخوندی در ادامه افزود: ۱۲۰ دستگاه واگن قطار حومه‌ای فعال در کشور وجود دارد و راه‌آهن بیش از این نیز با همین دو شرکت قرارداد مشابهی برای ساخت و خرید ۱۵۰ دستگاه ریل بأس به امضاء رسانده بود که تاکنون ۱۰۰ دستگاه آن ساخته و تحویل شده است و ۵۰ دستگاه باقی مانده و این ۴۵۰ دستگاه مذکور در قرارداد امروز غیر از آن ۱۵۰ دستگاه است که به این معناست که در پایان مدت اجرای قرارداد ۶۰۰ دستگاه واگن ریل‌باس در قطارهای حومه‌ای فعال خواهند بود.

وزیر راه و شهرسازی اجرای این قرارداد را در راستای برنامه ششم توسعه دانست و افزود: با توجه به اینکه در آستانه زمستان هستیم و هرساله با وارونگی هوا در این دوره زمانی مواجه می‌شویم لازم بود برای حل مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی هوا بخشی از حمل‌ونقل جاده‌ای را به ریل منتقل کنیم که خرید ناوگان ریل‌باس در همین راستا است.

 آخوندی یادآور شد: با خرید این تعداد دستگاه واگن خودکشش، ۷۰ میلیون ظرفیت صندلی به قطارهای حومه‌ای اضافه می‌شود که با توجه به این‌که در سیستم‌های قطارهای مترویی تعدادی مسافر نیز ایستاده، مسیر را طی می‌کنند ظرفیت نهایی بهره‌برداری بسیار بیشتر خواهد بود. ضمن اینکه در دوره تولید این قطارها، هزار نفر اشتغال مستقیم و هزار و ۷۰۰نفر اشتغال غیر مستقیم و در دوره بهره‌برداری و سرویس‌دهی 2هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

در ادامه این برنامه سعید محمدزاده در مراسم امضای قرارداد ساخت و خرید ۴۵۰ دستگاه واگن ریل‌باس با هدف الحاق به ناوگان قطار حومه‌ای گفت: این قرارداد بین راه‌آهن و کنسرسیوم شرکت ایرانی «ایریکو» و شرکت کره‌ای «هیوندای روتم» به امضا رسیده و در راستای افزایش ناوگان قطارهای حومه‌ای است تا از این پس شاهد افزایش انتقال سفرهای حومه‌ای به کلان‌شهرها از جاده به ریل باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.