| کد خبر: 155670 |

◄ بسته‌های حمایتی و مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای رشد بخش خصوصی

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان، برقی کردن تهران-مشهد و تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای از مثابه توسعه حمل‌ونقل ریلی در سال‌های اخیر است. ضمن اینکه ما ارتقای کمی و کیفی سطح خدماتمان را برای رسیدن به برنامه‌های راه‌آهن در دستور کار قرار داده‌ایم.

تین نیوز

معاون مسافری راه‌آهن در نخستین گردهمایی ایده‌های نوین ریلی ضمن تشکر از شرکت‌های سفیر، رجا، راه‌آهن جمهوری اسلامی، انجمن صنفی ریلی، هیات داوران جلسه برای انتخاب ایده‌های برتر ریلی و شرکت‌کنندگان حاضر در گردهمایی گفت: امیدواریم رشد مناسبی را در حمل‌ونقل مسافری ریلی، قطارهای حومه‌ای و حوزه شهری به‌ویژه براساس ایده‌هایی که امروز مطرح شد، تجربه کنیم.

میرحسن موسوی دیزچی ادامه داد: همانطور که سایر سخنرانان گفتند، تکلیف شده که راه‌آهن تا پایان برنامه ششم به رشد 20درصدی در بخش شهری و حومه‌ای برسیم اما اتفاق اصلی باید در بخش توجه به زیرساخت بیفتد.

موسوی افزود: راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان، برقی کردن تهران-مشهد و تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای از مثابه توسعه حمل‌ونقل ریلی در سال‌های اخیر است. ضمن اینکه ما ارتقای کمی و کیفی سطح خدماتمان را برای رسیدن به برنامه‌های راه‌آهن در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: 350ناوگان فرسوده در سال 95 از چرخه مسافری ریلی خارج شده است و ما هم‌اکنون در این راستا بسته‌های حمایتی‌ای برای تشویق شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری به سرمایه‌گذاری و انجام امور عملیاتی با قراردادهای طولانی‌مدت به آنها اختصاص داده‌ایم.

میرحسن موسوی با بیان این‌که تا پایان برنامه ششم توسعه باید 102 میلیون مسافر از طریق شبکه ریلی مسافری در کشور جابه‌جا شده باشد، گفت: ما همچنین خدمات ایستگاهی‌مان را در مبدا، مقصد و مجتمع‌های بین‌راهی را ارتقا خواهیم داد. با توجه به نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی به حوزه ریلی، ایستگاه‌های تی او دی نیز بیشتر خواهند شد.

موسوی افزود: در سال‌های 89 تا 95 تعداد جابه‌جایی مسافر از طریق شبکه ریلی کاهش داشت اما امسال به دلیل برنامه‌ریزی درست راه‌آهن و شرکت‌های مسافری 4/4 درصد رشد در جابه‌جایی مسافر از طریق شبکه ریلی را تجربه کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.