| کد خبر: 155177 |

◄ وحشت از چینی‌ها، آلستوم و زیمنس را متحد می‌کند؟

ادغام بخش ریلی شرکت‌های زیمنس آلمان و آلستوم فرانسه در اتحادیه اروپا شک و تردید زیادی را به وجود آورده است. دلیل اصلی این نگرانی‌ها امکان رقابت شرکت‌های کوچک‌تر با این اتحاد بوده است.

تین نیوز

مذاکرات اولیه برای ادغام بخش ریلی دو شرکت‌ زیمنس آلمان و آلستوم فرانسه در اتحادیه اروپا سوالات زیادی را در مورد دلیل این اقدام به وجود آورده است. اما دلیل اصلی این نگرانی‌ها امکان رقابت شرکت‌های کوچک‌تر با این اتحاد بوده است.

این دو شرکت بخش بزرگی از قراردادهای ریلی اروپا را به خود اختصاص می دهند و رقبای کمی در بازار اروپا دارند که اکثراً در بخش قطارهای سریع‌السیر و مترو فعال‌اند. با ادغام این دو شرکت رقبای اروپایی نخواهند توانست در میدان مقاومت کنند و این موضوع، بخش اقتصادی اتحادیه اروپا را دچار نگرانی کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، بلومبرگ در گزارشی دلیل اصلی این اتحاد را مورد بررسی قرارداده است.

این خبرگزاری مهم‌ترین دلیل تصمیم دو شرکت بزرگ ریلی اروپا به اتحاد را نگرانی از ورود شرکت CRRC چین به بازار اروپا دانسته است. این شرکت بزرگ چینی که به تنهایی دو برابر مجموع بخش ریلی دو شرکت زیمنس و آلستوم قدرت دارد، فقط 8 درصد بازارش خارج از چین است. اما این شرکت در سال های اخیر قراردادهایی را با چند کشور اروپایی منعقد کرده است.

در سال 2016 شرکت CRRC قرارداد تحویل 3 قطار الکتریکی را با جمهوری چک امضاء کرد. دوسال قبل از این قرارداد، این شرکت قرارداد مشابهی را با مقدونیه به امضاء رسانده بود. در سال جاری میلادی نیز این شرکت برای تأمین لکوموتیوهای الکتریکی پیشنهادی را به صربستان ارائه کرده است.

همچنین طبق گزارش چاینا دیلی، شرکت CRRC در راستای گسترش بازار خود، قصد دارد بخش ریلی شرکت «آشکودا» کشور چک را تصاحب کند.

مسلماً با توسعه CRRC در اروپا رقابت برای شرکت‌های آلستوم و زیمنس به شدت سخت خواهد شد. این موضوع باعث شده تا این دو شرکت برای متحد شدن تلاش کنند. مذاکرات اتحاد زیمنس و آلستوم در ماه سپتامبر آغاز شده و ممکن است تا 12 ماه آینده به طول انجامد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    رقابت چینی ها باید فال نیک گرفت.اروپایی ها از قطار سریع السیر و برقی انحصاری کرده بودند.افزایش رقابت انها باعث راحت شدن ایران در بستن قرارداد ها و گرفتن امتیازات و چانه زنی خواهد شد.

    میتوانیم چینی ها و اروپایی را برای رقابت تولید قطار سریع السیر در ایران برای بازار نوظهور خاورمیانه و افریقا ترغیب کنیم.
    سوخت ارزان،نیروی جوان تحصیلکرده،نیروی کار ارزانتر،ثبات امنیتی و مرزهای گسترده .میتواند مزیت ما در مذاکره انها باشد.ضعف عمده ماهم روابط خصمانه امریکا با کشورمان و کشورهای عربی هست.
    ولی ما میتوانیم با افزایش مزیت ها نقایص کنار بگذاریم