| کد خبر: 155067 |

◄ روشن‌شدن شیوه همکاری با آلمان‌ها پس از تبیین مدل‌های سرمایه‌گذاری

در حال حاضر برخی از این شرکت‌ها، فروشنده اقلام و کالاهای صنعتیِ ریلی هستند و تجربه حضور در بازار ایران را دارند اما بیشتر این شرکت‌ها، شرکت‌های کوچکِ جدید هستند و برای سرمایه‌گذاری و انتقال دانش فنی (به معنی انتقال تجهیزات تولیدی در ایران) به کشور ما آمده‌اند.

تین نیوز

در نشست مشترک مدیرعامل راه‌آهن ایران و معاونان وی با معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان و معاونانش، رودلف براون معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به ارائه سخنانی مبنی‌بر تمایل سرمایه‌گذاری راه‌آهن آلمان در پروژه‌های ریلی ایران پرداخت که براساس آن سخنان، گفت‌وگویی با معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن کشورمان، نورالله بیرانوند ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌آید. اما پیش از خواندن این گفت‌وگو، توجه شما را به شمه‌ای از سخنان رودلف براون جهت اطلاع از سیاست نوشتاری مصاحبه جلب می‌کنیم.

به گزارش تین‌نیوز، معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در این نشست، ضمن اشاره به اینکه این نشست پیرو سفر وزیر راه‌ و شهرسازی ایران به آلمان شکل گرفته است، گفت: در آن جلسه راهکارهای برنامه‌ریزی بهتر برای ارتقای زیرساخت‌ها از چین تا خاورمیانه برای تحقق اهداف ترانزیتی به‌علاوه چگونگی همکاری شرکت‌های آلمانی در ایران مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: دومین مسئله مورد بحث با وزیر راه‌وشهرسازی ایران در مورد همکاری برای ایجاد یک مرز لجستیک در نزدیکی فرودگاه و نقش آلمان در تحقق این ایده بود.  

 رودلف براون با اشاره به قدمت ۲۰۰ساله صنعت ریلی آلمان بیان داشت: این صنعت تولیدات با کیفیت بالا و خدمات درجه یک تولید و عرضه می‌کند تا بتواند از این طریق از صنعت و مشتریان خود حمایت کند. این ملاقات نیز در راستای سرمایه‌گذاری در ایران در بخش ریلی، توسعه زیرساخت‌های این صنعت و تأمین ناوگان و انتقال دانش فنی صورت گرفته است. ما در همه این زمینه‌ها اعلام آمادگی می‌کنیم.

IMG_7406

متن گفت‌وگوی خبرنگار ما با معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن:

نورالله بیرانوند درباره شیوه‌های این همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های راه‌آهن آلمان در کشور ما گفت: مجموعه شرکت‌هایی که در این مراسم حضور پیدا کردند، شرکت‌های کوچک و متوسط آلمانی هستند که برای هماهنگی و توسعه همکاری‌ها در حوزه ریلی به ایران سفر کرده‌اند. این هیات در همین سفر از بخش‌های فنی راه‌آهن دیدن کرده‌‌اند و قرار است از بخش‌هایی اعم از راه‌آهن بین‌شهری و شهری نیز دیدن و اطلاعات‌شان را تکمیل کنند تا شیوه همکاری با ایران را بسنجند و سپس تصمیم‌گیری کنند.

بیرانوند ادامه داد: البته برخی از شرکت‌های حاضر در جلسه، قبلاً هم با راه‌آهن کشور ما همکاری‌هایی داشته‌اند و همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، برای استفاده از توان داخلی کشور ما و ارائه مدل‌های تأمین مالی و سرمایه‌گذاری، طرح‌هایشان را ارائه می‌دهند و ما نیز آن طرح‌ها را بررسی می‌کنیم. در آن زمان ما با تصویر روشن‌تری می‌توانیم بگوییم که مدل همکاری دو کشور چگونه خواهد بود.

این مقام مسئول در پایان گفت: در حال حاضر برخی از این شرکت‌ها، فروشنده اقلام و کالاهای صنعتیِ ریلی هستند و تجربه حضور در بازار ایران را دارند اما بیشتر این شرکت‌ها، شرکت‌های کوچکِ جدید هستند و برای سرمایه‌گذاری و انتقال دانش فنی (به معنی انتقال تجهیزات تولیدی در ایران) به کشور ما آمده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.