| کد خبر: 155000 |

در گفت‌وگو با مدیرکل راه‌آهن محور غرب مطرح شد:

◄ اعلام آمادگی راه‌آهن کرمانشاه برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده

مدیریت بحران درواقع بستری است که با تمسک به قدرت پیش‌بینی حادثه و خطر، با مدیریتی سیستماتیک می‌تواند زمان امدادرسانی را با آرایش نظامند نیروی انسانی و خدمات ارسالی به منطقه حادثه‌دیده، به حداقل برساند و به این ترتیب از بالارفتن تعداد تلفات نیز جلوگیری کند.

تین نیوز

سرعت وقوع حوادث و بلایای طبیعی اغلب، آنقدر بالا است که زمانی برای انتخاب بهترین تصمیم در فرصتی اندک باقی نمی‌گذارد. در این مواقع، مدیریت کارآمد بحران در زمانی بسیار قبل از وقوع حادثه، ناجی جان و مال مردم خواهد بود. مدیریت بحران درواقع بستری است که با تمسک به قدرت پیش‌بینی حادثه و خطر، با مدیریتی سیستماتیک می‌تواند زمان امدادرسانی را با آرایش نظامند نیروی انسانی و خدمات ارسالی به منطقه حادثه‌دیده، به حداقل برساند و به این ترتیب از بالارفتن تعداد تلفات نیز جلوگیری کند.

امکانی که انتظار تحقق آن، با توجه به تجارب قبلی وقوع حادثه طبیعی‌ای همچون زلزله در کشور ما توقع زیادی نیست.

به گزارش تین‌نیوز، در همین زمینه مدیرکل راه‌آهن غرب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره میزان آماده‌به خدمتی شبکه ریلی کشور در زمان بروز زلزله گفت: همه استان‌ها از جمله استان کرمانشاه در این زمینه کمیته بحرانی تشکیل داده که متشکل از استاندار، فرمانده سپاه استان، نیروی انتظامی، نماینده سازمان راهداری، نماینده شرکت راه‌آهن و... است که در این کمیته ظرفیت‌های امدادرسانی بررسی می‌شوند.

جلال‌الدین کوکنار ادامه داد: بر این اساس، راه‌آهن اعلام آمادگی کرده تا در زمینه ارسال اقلام خوراکی و جابه‌جایی مسافران آسیب‌دیده به مناطق امن یاری‌رسان سایر شیوه‌های امدادرسانی باشد. اما تا الان دستوری از ستاد مدیریت بحران دریافت نکرده‌ایم.

کوکنار درمورد آسیب احتمالی به شبه ریلی استان کرمانشاه گفت: به خطوط ریلی استان هیچ آسیبی وارد نشده و کارگران همچنان مشغول کار برای تجهیز ناوگان ریلی برای این استان هستند.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور، در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه: نقش شبکه ریلی در کشور ما در زمان وقوع زلزله چیست، به‌ویژه با توجه به تجربه کشورهای دیگر و اینکه بخش ریلی از توانایی حمل سریع‌تر و انبوه‌تر مسافر و کالا برخوردار است، توضیح داد: ما در همین زمینه از نظر زیرساخت ریلی توانایی داریم تا از طریق خطوط موجود، هم بخش مسافری و هم شبکه باری را برای خدمت به مردم حادثه دیده غرب کشور بسیج کنیم.این پیشنهاد را در کمیته بحران مطرح کرده‌ایم اما تا کنون جوابی دریافت نکرده‌ایم و درخواستی برای ما نیامده است.

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار ما درباره نقش خدمت‌رسانی راه‌آهن در صورت افتتاح سریع‌تر خط کرمانشاه نیز گفت: در حال حاضر ما از این آمادگی برخوردار هستیم چون خط ریلی تا کرمانشاه رسیده و فقط مبلمان و نسب پرده‌ها و... در ناوگان باری و مسافری مانده است. ما با همین شرایط موجود هم می‌توانیم به هم‌وطنانمان کمک کنیم اما همانطور که گفتم هنوز کمیته بحران پاسخی برای دریافت کمک‌ها به ما نداده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.