| کد خبر: 153882 |

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

ساماندهی حمل و نقل ریلی از تبعات آلودگی هوای مشهد جلوگیری می کند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: چند روز است که هوای مشهد به صورت متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفته که ساماندهی حمل و نقل ریلی می تواند از تبعات آلودگی هوا در این شهر جلوگیری کند.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: چند روز است که هوای مشهد به صورت متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفته که ساماندهی حمل و نقل ریلی می تواند از تبعات آلودگی هوا در این شهر جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدرضا حیدری صبح دوشنبه در هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به اینکه در این روزها آلودگی هوا خطر ساز شده است اظهار کرد: امروز پیش دبستانی ها به خاطر آلودگی هوا از شرکت در محیط آموزشی محروم شدند. آلودگی هوا امری جهانی است اما در مقایسه با سایر شهرها شرایط خوبی نداریم.

وی افزود: از ابتدای امسال 38 روز ناسالم برای گروه های حساس و سه روز ناسالم برای تمام گروه ها داشتیم و این شرایط روز 7 آبان ماه در بحرانی ترین وضع بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: این خطر جدی است و اگر تدابیر لازم را اندیشیده نشود شرایط مشهد در روزهای آینده و افزایش زائر با چالش جدی رو به رو خواهد بود. در شورای شهر تصمیم بر آن شد با دستگاه های زیربط تدابیری بیندیشیم تا به صورت کوتاه مدت این امر مدیریت شود و در دراز مدت تدابیر جدی باید بیندیشیم و محوری ترین کار حمل و نقل ریلی است.

وی تاکید کرد: وضع عوارض سوخت برای کلانشهرها نیز اقدامی است که دولت و مجلس در بودجه سال آینده باید در نظر بگیرند چرا که با منابع شهرداری امکان بهره برداری خطوط ریلی در زمان کم وجود ندارد.

در ادامه جلسه رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد، با اشاره به اینکه در سال 96 وصولی از محل تبصره مصوب شورا 32 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است و بر این اساس پروژه هایی تعریف کردیم گفت: سال جاری 23 کیلومتر اصلاح شبکه آب و 83 کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب داشتیم و این آمار در سال گذشته 224 کیلومتر شبکه فاضلاب بوده است.

وی افزود: در حال حاضر از محل تبصره ۳، 83 کیلومتر شبکه اجرا شده است و امیدواریم بتوانیم به موقع پروژه اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب را با رویکرد حفظ کیفیت و تامین آب مشهد به اتمام برسانیم. برای اینکه همزمان با اجرای فاضلاب تصفیه خانه ها را پیش ببریم با مساعدت هایی که شد شهر مشهد به عنوان یکی از سه اولویت استفاده از منابع بانک توسعه زیرساخت آسیا برای ایجاد تصفیه خانه ها قرار دارد و صحبت های اولیه صورت گرفته است.

گفتنی است در ادامه هفتمین جلسه شورای اسلامی مشهد، به شهرداری اجازه داده می شود به استناد بند 5 تبصره 5 قانون بودجه سال 1396 کل کشور و به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز فاز سوم پروژه خط 2 قطار شهری، مبلغ چهار هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با سود علی الحساب مورد توافق شهرداری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر کند.

همچنین در ادامه این جلسهبه شهرداری مشهد اجازه داده می شود در خصوص پروژه مشارکتی حریر واقع در بلوار حرعاملی بین 5 و 7 با شرکت مهندسی نوین پالار تعامل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.