| کد خبر: 152148 |

◄ 5 طرح ریلی دولت برای تححق اقتصاد مقاومتی

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه تا پایان سال، با تکمیل مسیر ریلی قزوین به رشت کریدور ریلی شمال - جنوب که بار آسیای میانه را به خلیج فارس حمل می کند تکمیل خواهد شد.

تین نیوز

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه تا پایان سال، با تکمیل مسیر ریلی قزوین به رشت کریدور ریلی شمال - جنوب که بار آسیای میانه را به خلیج فارس حمل می کند، تکمیل خواهد شد.

محمدباقر نوبخت در پایان نشست مشترک توسعه شبکه ریلی و بررسی پروژه های اقتصاد مقاومتی با وزیر و مسئولان وزارت راه و شهرسازی گفت: با تکمیل این مسیر، خط آهن از رشت به انزلی و آستارا خواهد رفت و به این ترتیب کریدور شمال - جنوب از طریق ریل تکمیل خواهد شد.

کریدور شمال-جنوب که خط آهن را از طریق بنادر جنوبی ایران تا آستارا و انزلی متصل می کند در صورت تکمیل می‌تواند نقش مهمی در حمل بار از کشورهای آسیای میانه و قفقاز و روسیه به خلیج فارس و از طریق کشتی به سراسر جهان و بالعکس داشته باشد.

به گفته نوبخت یکی دیگر از خطوط هدف‌گذاری شده تا پایان امسال ، خط آهن تهران-همدان است که خوشبختانه به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم از همدان هم  به سنندج ادامه مسیر یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: یکی دیگر از این مسیرها محور ملایر و فیروزان-کرمانشاه است که تست گرم آن هم خوشبختانه اجرا شده و امیدواریم بزودی رسماً افتتاح شود.

وی مسیر دیگر هدف‌گذاری شده در برنامه امسال بخش ریلی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی، محور مراغه - ارومیه ذکر و تاکید کرد: این خط هم مراحل پایانی خود را می گذراند و امیدواریم این خط هم بزودی افتتاح شود.

پنجمین مسیری که نوبخت از آن به عنوان طرح های اقتصاد مقاومتی در سال جاری درگفت‌وگو باخبرگزاری صداوسیما یاد کرد خط آهن تهران-تبریز بود که سخنگوی دولت در خصوص آن گفت: هم اکنون محور تهران-تبریز فعال است اما با افتتاح خط جدید، هم مسیر دو شهر کوتاه‌تر می‌شود و هم شهرهای جدیدی به راه‌آهن می‌پیوندند ضمن اینکه از طریق تبریز هم می‌توان  به خط آهن اروپا متصل شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.