| کد خبر: 150772 |

امکانات ریلی مسیر مشهد- کربلا در حال بررسی است

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: هم اکنون در حال بررسی امکانات راه آهن در مسیر مشهد-کربلا بویژه در حوزه سرزمینی عراق هستیم.

تین نیوز

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: هم اکنون در حال بررسی امکانات راه آهن در مسیر مشهد-کربلا بویژه در حوزه سرزمینی عراق هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، جواد شاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز هیچ شرکت کارگزاری برای به عهده گرفتن اعزام زایران اربعین از طریق قطار مشهد- کربلا تشکیل نشده است اما امیدواریم با فراهم شدن امکانات، زائران مراسم اربعین امسال با قطار راهی کربلای معلی شوند.

مدیرکل راه آهن منطقه خراسان نیز گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران از مدتها قبل آمادگی خود را برای انتقال زائران از طریق ناوگان ریلی اعلام کرده است و هیچ مشکلی در زیرساختهای این مجموعه از مشهد تا نقطه صفر مرزی وجود ندارد.

محمدهادی ضیایی مهر افزود: مسافران، مسیر ریلی مشهد تا نقطه صفر مرزی شلمچه را با قطار طی کرده و پس از طی مراحل اداری و گمرگی در مرز مشترک، فاصله 35 کیلومتری مرز تا ایستگاه راه آهن بصره در کشور عراق را با اتوبوس ادامه مسیر می دهند. جابجایی از بصره تا کربلا و یا بغداد نیز به وسیله ناوگان راه آهن عراق انجام می شود.

وی گفت: اما آنچه اکنون باید صورت بگیرد تشکیل یک شرکت کارگزاری برای به عهده گرفتن انتقال، اسکان و تهیه امکانات سفر در طول کل زمان مسافرت برای زائران است که متاسفانه تاکنون مجموعه و یا شرکت خاصی در این زمینه اعلام آمادگی نکرده است .

مدیرکل راه آهن خراسان در عین حال از بررسی مسیر ریلی مشهد - کربلا توسط کارشناسان راه آهن و اداره حج و زیارت خراسان رضوی در هفته جاری خبر داد.

راه اندازی مسیر ریلی از ایران به عراق آبان ماه سال 95 با سفر زائران مراسم اربعین از تهران تا کربلا آغاز شد و در همان موعد وعده راه اندازی مسیر ریلی مشهد - کربلا نیز از سوی مسئولان داده شد که تا کنون عملی نشده است.

کاهش هزینه سفر، راحتی و ایمنی از مزایای سفر ریلی بین مشهد- کربلا برای زائران عتبات عالیات است. برخی دست اندرکاران سفرهای زیارتی ارزانی و سود پایین این نوع سفر در مقایسه با سفر جاده ای و هوایی را عامل عدم مشارکت شرکتهای زیارتی برای فعالیت در این عرصه عنوان می کنند.

 

منبع: پايگاه اطلاع رساني حج
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.