| کد خبر: 148298 |

تصویب لایحه موافقتنامه احداث دالان حمل و نقل ریلی، زمینی و دریایی در کمیسیون عمران

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: "موافقتنامه چابهار" برای احداث خط حمل و نقل ریلی، زمینی و دریایی برای افزایش ارتباط ترانزیتی با دنیای بیرون و کشورهای بزرگ دنیا در کمیسیون عمران تصویب شد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: "موافقتنامه چابهار" برای احداث خط حمل و نقل ریلی، زمینی و دریایی برای افزایش ارتباط ترانزیتی با دنیای بیرون و کشورهای بزرگ دنیا در کمیسیون عمران تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی کوچی در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین دستور کار امروز کمیسیون، بررسی لایحه موافقتنامه تأسیس دالان حمل و نقل و گذر بین المللی بین دولت های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند (موافقتنامه چابهار) بود که بر این اساس این دالان برای حمل و نقل ریلی، زمینی و دریایی احداث می شود که می توان با دنیای بیرون و کشورهای بزرگ دنیا نیز ارتباط ترانزیتی برقرار کرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موافقتنامه به تحکیم همکاری ها و توسعه روابط اقتصادی بین ملت های این کشورها و همچنین در سطوح منطقه ای و جهانی کمک می کند، افزود: بندر چابهار به عنوان یکی از کانون های اصلی منطقه ای در همکاری های حمل و نقلی مطرح است که می توان از امکانات ریلی، جاده ای، هوایی و امکانات گمرکی بندر چابهار و منطقه آزاد و صنعتی چابهار در این زمینه استفاده کرد.

رضایی کوچی در تشریح دستور کار دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خانه ملت گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده، دستور کار دوم کمیسیون عمران بود که بر این اساس سهم شهرداری ها و دهیاری ها مشخص می شود، چرا که یکی از اهداف مجلس و رویکردهای آن، توسعه مناطق کمتر توسعه یافته، توانمندسازی و ارتقای شاخص های خدمات شهری و روستایی است.

وی یادآور شد: نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده باید به گونه ای صورت گیرد که شهرهای کوچک و دهیاری هایی که امروز شرایط سختی را طی می کنند، امروز شرایط بهتری داشته باشند تا از مهاجرت آنها جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز عمده منابع مالیات بر ارزش افزوده در شهر تهران قرار دارد، تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده در شهر تهران هزینه می شود که بر اساس لایحه مذکور، بسیاری از منابع به شهرهای کوچک و روستاها منتقل می شود که این کار در کمیسیون با جدیت پیگیری می شود.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.