| کد خبر: 148023 |

◄ آمادگی زیرساخت‌های ریلی برای جذب سرمایه خارجی

زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه ناوگان حمل‌ونقل ریلی فراهم شده است و این به نفع کشور تمام می‌شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که زیرساخت‌های جذب سرمایه خارجی در حوزه عمران و به‌خصوص ریلی فراهم شده است.

به گزارش تین‌نیوز، علیم یارمحمدی با اشاره به وام 70 میلیون یورویی پاریس به تهران (این وام از سوی وزیر اقتصاد فرانسه به ایران داده شده که به عنوان آغاز یک دوره جدید از جهت اعطای اعتبارات مالی بین فرانسه و ایران خواهد بود) عنوان کرد: باید سرمایه‌های خارجی در همه حوزه‌ها جذب شود البته در این مسیر نیاز است به اولویت‌ها و نیازهای کشور توجه شود؛ به نحوی که هر معاونت در وزارت راه و شهرسازی با سرمایه‌گذاران خارجی به تفاهم برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است زیرساخت سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود، گفت: به نظر می‌رسد زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه ناوگان حمل‌ونقل ریلی فراهم شده است و این به نفع کشور تمام می‌شود.

وی با اشاره به فضای بعد از برجام عنوان کرد: بعداز اجرای توافق هسته‌ای، بسیاری از کشورهای اروپایی خواهان سرمایه‌گذاری در ایران هستند چرا که در شرایط نامناسب خاورمیانه، ایران تنها کشور امن برای سرمایه‌گذاری است؛ بنابراین باید از فضای پیش آمده بهترین استفاده را داشت.

نماینده مردم زاهدان با تأکید براینکه اگر از فضای پسابرجام استفاده نکنیم بازنده خواهیم بود، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که وزیر راه‌و‌شهرسازی برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف رقابتی بین معاون‌های خود ایجاد کند و بعد از جذب سرمایه در حوزه راه، سرمایه‌گذاران را به سمت ساخت مسکن در ایران هدایت کند.

یارمحمدی در نهایت با ارزیابی عملکرد وزارت راه‌و‌شهرسازی  در جذب سرمایه خارجی در فضای پسابرجام  گفت: در حوزه هواپیما و ناوگان حمل‌ونقل ریلی سرمایه خارجی مناسبی جذب شد، اما انتظار ما بیش از این مقدار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.