| کد خبر: 147695 |

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل:

◄ افتتاح راه‌آهن غرب کشور تا سه ماه‌ آینده آماده

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از انجام عملیات تکمیلی در راه‌‌آهن غرب کشور خبر داد و گفت: ایستگاه‌های فیروزان و کرمانشاه آماده بهره‌برداری هستند و تنها قسمت باقیمانده تکمیل خطوط ایستگاهی است که حدود سه ماه به طول می‌انجامد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از انجام عملیات تکمیلی در راه‌‌آهن غرب کشور خبر داد و گفت: ایستگاه‌های فیروزان و کرمانشاه آماده بهره‌برداری هستند و تنها قسمت باقیمانده تکمیل خطوط ایستگاهی است که حدود سه ماه به طول می‌انجامد.

به گزارش تین نیوز جبار علی ذاکری با إشارة به تکمیل ریل‌گذاری راه‌آهن غرب کشور گفت: هم‌اکنون عملیات تکمیلی این محور در حال انجام است و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سه ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین ایستگاه‌های فیروزان و کرمانشاه آماده بهره‌برداری هستند و تنها قسمت باقیمانده تکمیل خطوط ایستگاهی؛ رلواژ کردن، زیرکوبی و آماده‌سازی بر سیر قطار با سرعت طراحی مسیر است که حدود سه ماه به طول می‌انجامد. البته هم‌زمان، تحویل خطوط به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جهت بهره‌برداری در برنامه قرار دارد.

ذاکری با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن ارومیه- مراغه نیز اظهار داشت: این خط‌آهن با پیشرفت فیزیکی 82 درصدی، کمتر از 12 کیلومتر تا پایان عملیات ریل‌گذاری در این خط باقیمانده است هم اکنون زیرسازی مسیر اصلی راه‌آهن مراغه- ارومیه با پیشرفت فیزیکی98 درصد و مسیر مهاباد- نقده با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی مراحل پایان کار را طی می‌کند و بر اساس پیش‌بینی‌ها صوت قطار به‌زودی در شهر ارومیه به صدا درخواهد آمد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به پیشرفت فیزیکی ساخت و توسعه راه‌آهن یزد- اقلید اظهار داشت: ساخت این راه‌آهن در دو بخش در دست اجرا قرار دارد که بخش اول قطعه یزد-مهریز و بخش دوم قطعه مهریز-اقلید است.

وی افزود: با توجه به وجود بندر خشک در مهریز،‌ قطعه یزد-مهریز به طول 30 کیلومتر تکمیل شده و به‌زودی افتتاح خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با اشاره به روند اجرایی قطعه دوم بیان داشت: طبق برنامه، زیرسازی و ریل‌گذاری قطعه یزد-مهریز به طول 50 کیلومتر 22 بهمن سال جاری به سر انجام خواهد رسید. البته بهره‌برداری از این قطعه احتمال دارد در سال آینده انجام شود؛ زیرا بهره‌برداری از یک خط آهن به طول 50 کیلومتر صرفه اقتصادی نخواهد داشت و بهتر است تا تکمیل بخش‌های بعدی صبر شود.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.