| کد خبر: 147536 |

◄ توسعه حمل‌ونقل ترکیبی فقط توسط شرکت‌های حمل ونقل ریلی

حمل‌ونقل ترکیبی توسط شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی قابل توسعه است و نه توسط شرکت‌های دیگر.

تین نیوز

به گفته کارشناسان، توسعه حمل‌ونقل ترکیبی در کشور با توجه به این‌که در چند دهه اخیر این نوع حمل‌ونقل یکی از شاخص‌های توسعه اقتصادی درجوامع مختلف بوده، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. حمل‌ونقلی که در آن، انتقال کالا توسط یک واسطه حمل در شرکت حمل‌ونقل، با استفاده از دو یا چند رویه و یا با استفاده از حداقل دو روش از انواع حمل‌‌ونقل دریایی، جاده‌ای یا ریلی صورت پذیرد.

به گزارش تین‌نیوز در خصوص مباحثی که در مورد چگونگی توسعه حمل‌ونقل ترکیبی در کشور مطرح می‌شود، یک کارشناس ریلی معتقد است: حمل‌ونقل ترکیبی توسط شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی قابل‌توسعه است و نه توسط شرکت‌های دیگر.

علیرضا سیدوکیلی در جمع کارشناسان ریلی حاضر در یگ گروه مجازی، در پیامی همچنین نوشت: شرکت‌های جاده‌ای و شرکت‌های دریایی ساختار و بازاری کاملا متقاوت با حمل ریلی دارند. البته برای صاحبان بار بزرگ که اقدام به تاسیس شرکت ریلی کنند نیز می‌تواند جذاب باشد. 

وی تاکید کرد: برای آن که شرکت‌های ریلی وارد این حوزه بشوند (که حوزه دشواری برای ایشان است) لازم است تسهیلات و مزیت‌هایی توسط دولت برایشان فراهم شود. برای مثال دولت به شرکت ریلی که قرارداد مدت‌‌دار حمل ترکیبی ببندد، مجوز صدور بارنامه جاده‌ای مدت‌دار بدهد. 

این کارشناس افزود: همچنین شرکت‌های ریلی چون عادت به سرمایه‌گذاری برای خرید ناوگان دارند، درصورتی که تسهیلات مناسبی برای خرید ناوگان جاده‌ای داشته باشند، در این زمینه نیز اقدام می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، وی گفت: البته شرکت‌های ریلی نیز باید از افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنند زیرا کسب‌وکار حمل‌ونقل جاده‌ای کاملا با کسب‌وکار ریلی فرق دارد.

سیدوکیلی خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات حاکم، فرایندهای کاری، نظام بازاریابی، نظام تعرفه، فرهنگ سازمانی و نرخ سود این دو کسب‌وکار با یکدیگر متفاوت است بنابراین باید قدم‌های متناسب با فضای هر یک برداشته شود تا ثمربخش باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.