| کد خبر: 147036 |

روایت حادثه برای کارگران «تراورس» از زبان مدیرکل راه‌آهن زاگرس

◄ پاره شدن زنجیر حمل بار، قاتل جان کارگران شد

در این حادثه احتمالا یا ایمنی کافی نبوده و یا قوانین درست رعایت نشده است که هرکدام از این موارد هم که متصور باشد، رعایت آن برعهده خودِ شرکت تراورس و کارگران آن خواهد بود.

تین نیوز

در ساعت ۹:۳۵ پنجشنبه هفته گذشته، خبری مبنی‌ بر رخ دادن یک حادثه ناگوار در محور راه‌آهن زاگرس به مرکز پیام اورژانس خرم‌آباد اعلام شد.

به گزارش تین‌نیوز، در همان دقایق اول حادثه و با هماهنگی ستاد هدایت و عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی لرستان بالگرد اورژانس هوایی خرم‌آباد به منطقه اعزام شد. بر اساس اخبار رسیده و گزارش شاهدان عینی، متاسفانه در این حادثه یک نفر از کارگران شرکت تراورس به علت شدت جراحات وارده قبل از رسیدن بالگرد فوت کرد و دو نفر دیگر که دچار قطع عضو شده بودند، پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد منتقل شدند.

این هم‌وطنان شریف، براساس اعلام راه‌آهن استان در ایستگاه تنگ‌هفت در حین تلمبار کردن کوبلاژ (ترکیبی از قطعات تراورس و ریل‌های فلزی) و رانش قطعات دچار حادثه شدند. پس از وقوع حادثه و تا همین الان هم کار در این ایستگاه در جریان است.

مهرداد انصاری، مدیرکل راه‌آهن زاگرس درباره این حادثه به خبرنگار تین‌نیوز، ضمن هم‌دردی با قربانیان این حادثه گفت: بنده خودم در زمان وقوع این حادثه در ایستگاه بودم. کارگران به واگنی رفتند که نباید می‌رفتند. جالب است بدانید که 150 نفر از نیروهای شرکت تراورس دارند در این پروژه کار می‌کنند و و نکات ایمنی هر لحظه به آنها توسط راه‌آهن و خود شرکت گوشزد می‌شود.

وی اضافه کرد: در بروز این حادثه قطعا راه‌آهن و قطار هیچ نقشی نداشته‌اند و اصلا در زمان وقوع حادثه، قطاری در کار نبود. به فرض اینکه در حوادثی از این دست  قطاری هم بوده باشد، راننده و رییس قطار هم از خودِ شرکت تراورس هستند پس برای روشن شدن قضیه بهتر است خود ایشان پاسخ دهند.

او افزود: اما بنده در توضیح علت حادثه هم باید بگویم که احتمالا کارگران از ایمنی کافی برخوردار نبودند. هرچند دقیقا نمی‌توان گفت عامل انسانی و بی‌احتیاطی خودِ کارگران عامل اصلی بروز حادثه بوده یا عدم ایمنی در شرکت.

او اضافه کرد: تراورس مدیر پروژه دارد و ما شاهدیم که موارد ایمنی مرتب به کارگران گوشزد و چِک می‌شود و بر رعایت ایمنی در راه‌آهن هم تاکید می‌شود.

انصاری خاطرنشان کرد: در این حادثه احتمالا یا ایمنی کافی نبوده و یا قوانین درست رعایت نشده است که هرکدام از این موارد هم که متصور باشد، رعایت آن برعهده خودِ شرکت تراورس و کارگران آن خواهد بود.

نام کارگری که در این سانحه جان سپری علی اکبر رضایی‌نیا بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 230 0

    آقای معینی مدیر بی مسئولیت و غیر حرفه ای هست حقوق ها رو نمیده و از طرفی دائما نیروها رو تهدید میکنه اهمیتی هم نداره براش که همه اعضای شرکت فوت کنن فقط به فکر جایگاه خودشه