| کد خبر: 146822 |

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن خبر داد

پیشرفت ۶۹ درصدی‌‌ پروژه یکپارچه‌سازی بار محوری خط‌آهن‌

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۹ درصدی پروژه یکپارچه‌سازی بار محوری خطوط ریلی و مقاوم‌سازی پل‌های راه‌آهن، گفت: ساختار پروژه در قالب EPC و مبلغ اولیه قرارداد و پیمانکاری‌ 201 میلیارد و 759 میلیون تومان است.

تین نیوز
معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۹ درصدی پروژه یکپارچه‌سازی بار محوری خطوط ریلی و مقاوم‌سازی پل‌های راه‌آهن، گفت: ساختار پروژه در قالب EPC و مبلغ اولیه قرارداد و پیمانکاری‌ 201 میلیارد و 759 میلیون تومان است.

‌به گزارش خبرگزاری فارس، مازیار یزدانی  با اشاره به اجرای پروژه یکپارچه‌سازی بار محوری خطوط ریلی و مقاوم‌سازی پل‌ها بیان کرد: این پروژه شامل مقاوم سازی 96 هزار و 976 متر مربع سطح عرشه پل از نوع خاص در مسیر راه‌آهن به منظور افزایش بار محوری تا 25 تن است که از سال 93 اجرای آن آغاز شده است.

وی‌ موقعیت جغرافیایی پروژه‌‌های مذکور را در ناحیه‌های راه‌آهن شمال‌شرق، یزد، خراسان، هرمزگان، شمال، اصفهان، اراک، لرستان، شمال‌غرب و قم اعلام کرد.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن محافظت سطحی پل‌ها در برابر خوردگی و اصلاح روسازی و زهکشی پل‌ها را مزایای و اهداف اجرای این پروژه اعلام کرد و افزود: ‌ترمیم‌ و بهسازی تجهیزات معیوب سازه‌ای و غیر سازه‌ای پل‌ها، افزایش ایمنی و طول عمر پل‌ها، کاهش مصرف سوخت ناشی از افزایش حمل ریلی و توسعه پایدار پل‌های راه‌آهن از دیگر مزایای اجرای این پروژه است

وی در تشریح مشخصات قراردادهای پروژه، طول پروژه را 1583 کیلومتر عنوان کرد و افزود: ‌روش تامین مالی پروژه از محل ‌طرح‌های عمرانی‌ و سرمایه‌گذار آن شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

یزدانی ادامه داد: ساختار پروژه در قالب EPC و مبلغ اولیه قرارداد و پیمانکاری‌ 201 میلیارد و 759 میلیون تومان است.

وی اضافه‌ کرد: این پروژه شامل مقاوم‌سازی پل‌های محورهای ریلی «‌بافق-چغارت‌، مطهری-کاشمر و فریمان-مشهد»، «‌قطعه‌های یک و دو بافق-بندرعباس‌»، «‌‌قطعه چهار گرمسار-گرگان‌»، « قطعه‌های یک و دو شوراب-بادرود»‌، قطعه یک ساقه-دورود قطعه» و چند خط ریلی دیگر است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن پیشرفت فیزیکی پروژه را ‌تا‌کنون 69 درصد اعلام کرد و گفت: ‌در این‌باره می‌توان به مقاوم‌سازی پل حسن آباد دیزیچه – اصفهان، مقاوم سازی پل کیلومتر 505 محور بکران، مقاوم سازی پل‌های طاقی سنگی محور میانه-خواجه نصیر، مقاوم‌سازی پل فربتن محور جنت آباد و مقاوم‌سازی پل طاقی سنگی محور میانه - خواجه نصیر، اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.