| کد خبر: 145717 |

با حضور معاون مسافری راه‌آهن صورت گرفت

◄ بررسی چالش‌های سرمایه‌گذاری در بخش ریلی مسافری

انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته اولین میزگرد بررسی چالش‌های سرمایه‌گذاری در بخش ریلی مسافری را برگزار کرد.

تین نیوز

انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته اولین میزگرد بررسی چالش‌های سرمایه‌گذاری در بخش ریلی مسافری را  برگزار کرد.

این میزگرد با حضور میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن، علیرضا شیخ طاهری مدیرعامل شرکت راه آهن شرقی بنیاد، احمدرضا صبری مدیرعامل شرکت نورالرضا و رئیس کارگروه مسافری و خدمات به مشتریان انجمن، محمد خان‌احمدی مدیرعامل شرکت سفیرریل آسیا، غلامرضا اباذری رئیس انجمن صنفی شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی تهران، بنایی دبیربخش ریلی انجمن صنفی خدمات مسافرتی و جهانگردی استان تهران، علیرضا قادریان مشاور هیئت مدیره و کارشناس امور ریلی انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران و به میزبانی مجید بابائی دبیرانجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته در دفتر این انجمن تشکیل شد.

 در این میزگرد در خصوص مهمترین چالش های بخش مسافری ریلی که کاهش جابجایی مسافر و از دست رفتن بخشی از سهم حمل‌و‌نقل ریلی را در سالیان اخیر در پی داشته است بحث و گفتگو انجام گرفت. از جمله این موارد می توان به ضعف زیرساخت‌های ریلی که محدودیت ظرفیت و پائین بودن سرعت را در پی داشته است، عمر بالای ناوگان مسافری، ضعف جدی سرمایه‌گذاری در حوزه ناوگان مسافری که می تواند ناشی از اقتصاد بیمار حمل‌و‌نقل و اتخاذ سیاست های نامانوس با توسعه ریل پایه باشد، ضعف در فرهنگ‌سازی و نبود خلاقیت و نوآوری در بخش مسافری ریلی که بخشی از آن مربوط  به ضعف بنگاه‌های خصوصی ریلی است اشاره کرد.

به گفته مجید بابائی با هماهنگی که با معاون مسافری راه‌آهن انجام گرفت مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان معاون مسافری، ناوگان، برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌‌و‌نقل، بهره‌برداری و سیر‌و‌حرکت و انجمن صنفی تشکیل شود تا به شکلی منسجم‌تر مسائل بخش مسافری در قالب برنامه‌های عملیاتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مطرح و پیگیری شود. انجمن صنفی نیز به‌عنوان دبیرخانه این کارگروه از این پس فعالیت خود را در بخش مسافری هدفمند‌تر خواهد کرد.

گزارش مشروح این میزگرد در شماره آینده ماهنامه ندای حمل‌ونقل ریلی که از سوی انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی وخدمات وابسته منتشر می‌شود، به چاپ خواهد رسید.  

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.