| کد خبر: 145052 |

◄ یک قطار ریل باس به ناوگان مسافربری شمال کشور اضافه شد

چهارمین قطار ریل باس مازندران امروز با حضور مدیر پروژه بهره‌برداری از قطار‌های حومه‌ای راه‌آهن کشور به بهره برداری رسید.

تین نیوز
 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مهدی قمری نژاد مدیر پروژه بهره‌برداری از قطار‌های حومه‌ای راه‌آهن کشور در مراسم بهره برداری از چهارمین قطار حومه‌ای در مسیر پل سفید به گرگان با بیان اینکه راه آهن جمهوری اسلامی از سال ۹۲ اقدام جدی در زمینه توسعه قطار‌های حومه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: با نگاه مثبت مقام عالی وزارت و مجموعه مدیران شرکت راه‌آهن نسبت به توسعه قطار‌های حومه‌ای به‌عنوان نوعی از حمل و نقل ریلی که در کشور ما هنوز توسعه نیافته، اقدامات مهمی جهت توسعه قطار‌های حومه‌ای در کشورانجام شده است.

وی ظرفیت جابجایی مسافر محور پل‌سفید- گرگان در سال ۹۲ را حدود ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: امروز با اضافه شدن این قطار، ظرفیت سالیانه این مسیر به بیش از ۹۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری که برای ناوگان این مسیر انجام شده است، بیش از صد میلیارد تومان است، گفت: این مبلغ، غیر از سرمایه‌گذاری است که در بخش زیرساخت این قطار‌ها اختصاص داده شده است.

قمری نژاد با بیان اینکه از نگاه اقتصادی این نوع از حمل و نقل برای شرکت راه آهن سودآور نیست، گفت: درآمدی که شرکت راه آهن از این نوع حمل و نقل دارد کمتر از ۲۰ درصد هزینه‌هاست.

وی دلیل ورود شرکت راه‌آهن به این نوع خدمات‌رسانی، علی‌رغم سودآوری کم و هزینه بالا را مسئولیتی برشمرد که شرکت راه‌آهن در قبال کشور و منافع ملی از قبیل صرفه‌جویی در سوخت، حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی هوا و کاهش تصادفات جاده‌ای بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این قطار امروز، پایان اقدامات ما برای توسعه حمل و نقل ریلی حومه‌ای نیست، آن را نقطه شروعی برای اقدامات تکمیلی برشمرد و افزود: باید برای جذب مسافر بیشتر در این مسیر تلاش کنیم و زنجیره‌ای از اقدامات دست به دست هم می‌دهند تا مردم جذب ریل و این نوع حمل و نقل شوند.

مدیر کل راه آهن شمال نیز گفت: با بهره برداری از این قطار روزانه قریب به ۶۷۰ نفر به ظرفیت جابه‌جایی مسافر در راه آهن شمال اضافه می‌شود.

یوسف گران پاشا ایمنی بسیار بالا، دسترسی مطلوب برای مسافران، تنوع در ساعات حرکت، کاهش حجم تردد جاده‌ای و شهری، نرخ کرایه ارزان و نو بودن ناوگان را از جمله مزایای قطار‌های حومه‌ای برشمرد و افزود: برای تسهیل تردد مردم، با اضافه شدن این قطار، در حال حاضر تعداد ۴ رام قطار در این مسیر سرویس دهی می‌کنند.

گران پاشا گفت: از خواسته‌های مردم منطقه سیر حرکت قطار تهران فیروزکوه تا پل سفید است که انشا الله در صدد هستیم تا با پیگیری‌های اداری مجوز سیر این قطار تا ایستگاه پل سفید را اخذ کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.