| کد خبر: 144831 |

2 طرح اداره کل راه آهن قم با اعتبار 321 میلیارد ریال به بهره برداری رسید

خط دوم کمربند ریلی گار مانوری به قمرود قم و سوزنبانی ایستگاه گار مانوری با اعتبار 321 میلیارد ریال، روز سه شنبه همزمان با ششمین روز از هفته دولت طی آیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی در قم به بهره برداری رسید.

تین نیوز

 خط دوم کمربند ریلی گار مانوری به قمرود قم و سوزنبانی ایستگاه گار مانوری با اعتبار 321 میلیارد ریال، روز سه شنبه همزمان با ششمین روز از هفته دولت طی آیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی در قم به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، خط دوم کمربند ریلی گار مانوری به قمرود به طول 29 کیلومتر و با اعتبار 320 میلیارد ریال و با هدف افزایش ایمنی حمل و نقل ریلی، افزایش سرعت بازگانی سیر قطارها، کاهش آلودگی های زیست محیطی، افزایش ظرفیت شبکه ریلی و کاهش زمان سیر قطارهای مسافری مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین مکان سوزنبانی ایستگاه گارمانوری به منظور استقرار سوزنبانان در محل سوزن های ورودی برای افزایش ایمنی و بهره وری به ارزش یک میلیارد ریال با حضور معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و استاندار قم افتتاح شد.

استاندار قم در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: افزایش خطوط حمل و نقل ریلی باعث سرعت بخشی در حمل و نقل و جابجایی مسافران و افزایش ایمنی می شود.

سید مهدی صادقی افزود: تلاش های خوبی در خصوص زیرساخت های ریلی قم صورت گرفته است که امیدواریم این طرح ها به سرعت تکمیل شود.

وی با بیان این که باید از ظرفیت خطوط ریلی در منطقه ویژه سلفچگان استفاده شود گفت: این منطقه ظرفیت های باری بسیاری دارد که با اتصال آن به خطوط ریلی کشور می تواند از بار ترافیکی بکاهد.

احداث منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری قم در زمینی به مساحت 2000 هکتار در سال 1376 به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه، به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز دارد.

وی افزود: همچنین با 2 خطه شدن مسیر راه آهن قم - مشهد، سطح ایمنی قطارهای مسافربری ارتقا می یابد.

مدیرکل راه آهن قم نیز در این آیین با اشاره به این که ایستگاه راه آهن قم توسعه پیدا می کند گفت: در این طرح مراکز تجاری پیش بینی شده است و با سرمایه گذاران قراردادهایی به امضا رسیده است.

محسن اعتماد ادامه داد: احداث ایستگاه راه آهن قم در چندین مرحله عملیاتی می شود تا بتوانیم خدمات مناسبی را به زائران کریمه اهل بیت(ع) ارائه کنیم.

وی با اشاره به کلنگ زنی ساختمان جدید ایستگاه راه آهن قم گفت: با احداث این مکان می توانیم ضمن جلوگیری از پراکندگی نیروهای انسانی، هزینه ها را کاهش دهیم.

عملیات احداث ساختمان جدید اداره کل راه آهن قم در زمینی به مساحت 950 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال، امروز آغاز شد.

وی ابراز امیدواری کرد: طرح های عمرانی خطوط ریلی استان قم با شتاب بیشتر در راستای خدمت رسانی به مردم به سمت جلو حرکت کند.

دوم تا هشتم شهریورماه سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال 1360 به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.