| کد خبر: 143675 |

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب:

قطار حومه‌ای در خطوط شمال‌غرب راه‌اندازی می‌کنیم

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به اینکه منابع مالی برای پرداخت مطالبات پیمانکار پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان قزوین تأمین نشده است، گفت: اگر مسافر تأمین شود؛ قطار حومه‌ای در خطوط شمال‌غرب راه‌اندازی می‌کنیم.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به اینکه منابع مالی برای پرداخت مطالبات پیمانکار پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان قزوین تأمین نشده است، گفت: اگر مسافر تأمین شود؛ قطار حومه‌ای در خطوط شمال‌غرب راه‌اندازی می‌کنیم.

علی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایجاد قطارهای حومه‌ای یا بین‌شهری است تا از این طریق ضمن کاهش سوخت، به کاهش بار ترافیکی در جاده‌ها و خطر تصادف کمک کند.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن شمال‌غرب آمادگی برقراری قطارهای حومه‌ای برای جابه‌جایی مسافران در بین شهرهایی مانند، سلطانیه، ابهر، خرمدره، قزوین و سایر نقاط را دارد، ابراز کرد: در جلسات متعدد با مسئولان شهری و فرمانداری‌ها این قابلیت برای جابه‌جایی مطرح شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به اینکه ناوگان مسافری توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، تصریح کرد: توسعه ناوگان و افزایش ظرفیت برای جابه‌جایی مسافران در مسافت‌های طولانی یا بخش‌های حومه‌ای باید برای بخش خصوصی سودآور باشد تا در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: اگر دستگاه‌های شهری بتوانند ضریب اشغال صندلی‌ها را تضمین کنند، راه‌آهن این آمادگی را دارد تا قطارهای حومه‌ای را راه‌اندازی کند.

خدایی در مورد پروژه دوخطه‌ شدن راه‌آهن زنجان قزوین بیان کرد: این پروژه در استان زنجان تا کنون به طور میانگین بین 35 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی قرارداد پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان قزوین را از نوع EPC خواند و گفت: در این مدل پیمانکار با استفاده از آورده خود تا یک سال پروژه را اجرا می‌کند و بعد از یک سال با ارائه صورت وضعیت مبلغ قرارداد را دریافت می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به اینکه در حال حاضر یک سال از زمان آغاز این پروژه سپری شده است، ابراز کرد: تأمین نقدینگی برای آن انجام نشده و پیمانکار تا کنون مبلغی دریافت نکرده است که ادامه این روند، پیشرفت پروژه را کند می‌کند.

وی در مورد برنامه اتصال دانشگاه زنجان به خطوط ریلی عنوان کرد: این طرح نیازمند مطالعات فنی و سازه‌ای است که درخواست مطالعه از طرف راه‌آهن شمال‌غرب به راه‌آهن جمهوری اسلامی ارائه شده اما تا کنون بازخوردی نداشته است.

خدایی با بیان اینکه احداث خطوط ریلی جدید کار ساده‌ای نیست، بیان کرد: تحقق طرح اتصال دانشگاه زنجان به خطوط ریلی نیازمند مساعدت مسئولان استانی و پیگیری از سایر بخش‌ها است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام با افتتاح راه اهن دوخطه میانه تبریز ، خواهشمندیم قطار حومه ای میانه زنجان و میانه تبریز اجرا شود چراکه جاده های خطرناکی داریم و مطمئنا بعلت قیمت پایین قطار و امکانات رفاهی بیشتر و امنیت ۱۰۰ درصدی حتما استقبال بالا خواهد بود مردم شهرستان میانه برای درمان و کارهای اداری سفرهای زیادی به این دوشهر دارند متاسفانه در جاده های خطرناک کشته میشوند