| کد خبر: 143287 |

◄ شکستن حبس شبکه ریلی از کارهای استراتژیک آخوندی است

گاه ما راهبردی نیست، هر چقدر هم مدل و کارگزاران قوی می‌آوریم در بسیاری از زمینه‌ها موفقیت حاصل نمی‌شود و لذا ما به وزرا و مدیرانی نیاز داریم که مبانی فکری آنها استراتژیک باشد و درواقع مدیریت دانش را در بخش‌ها بتوانند پیاده کند.آقای رئیس‌جمهور نیز اشاره کردند عباس آخوندی جدای از حمل‌ونقل و مسکن برای تصمیمات درسطح هیأت دولت از خودشان کارایی نشان داده‌اند، چرا یکی از کارهای اساسی و استراتژیک ایشان شکستن حبس شبکه ریلی است.

تین نیوز

نماینده مردم شاهین‌دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس با بیان اینکه ما مملکت را بخشی و جزیره‌ای اداره می‌کنیم، گفت: بسیاری از ما در دولت و مجلس به دنبال توسعه‌طلبی هستیم.

به گزارش تین‌نیوز، جهانبخش محبی‌نیا در نشست علنی مروز شنبه، 28 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی، در موافقت با وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی گفت: موافقان و مخالفان مسئولیت سنگینی برعهده دارند و درواقع می‌خواهند یک ریسکی را مدیریت کنند چه در حوزه موافقت، چه در حوزه مخالفت و اگر نفس‌ها نیز برای حضرت باری‌تعالی تپیده نشود، کار سخت می‌شود.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب ادامه داد: یکی از پیامدهای این عوارض این است که منابع ملی تخصیص بهینه‌ای پیدا نمی‌کند وحلقه‌های معیوب به وجود می‌آید و وصله‌های ناجور به نظام، دولت‌ها و پارلمان‌ها چسبیده می‌شود و یک بحثی وجود دارد ما در کشور هنوز سیاست‌گذاری برای بخش‌های کلان نداریم.

محبی‌نیا افزود: نگاه ما راهبردی نیست، هر چقدر هم مدل و کارگزاران قوی می‌آوریم در بسیاری از زمینه‌ها موفقیت حاصل نمی‌شود و لذا ما به وزرا و مدیرانی نیاز داریم که مبانی فکری آنها استراتژیک باشد و درواقع مدیریت دانش را در بخش‌ها بتوانند پیاده کند.

وی ادامه داد: عارضه منفی دوم این است که ما مملکت را بخشی و جزیره‌ای اداره می‌کنیم و بسیاری از ما در دولت و مجلس دنبال توسعه طلبی هستیم بدین معنا که بسیاری از ما هم اکنون اگر فرصت پیدا شود می‌گوییم تمامی ردیف‌های بودجه را اختصاص به حوزه انتخابیه دهیم.

محبی‌نیا افزود: امروز اگر گسترش حمل‌ونقل ریلی اولویت ما است، همه وزرا و نمایندگان و استانداران و سفرا به دنبال انجام این هدف مهم باشند، آیا این کار را می‌کنیم، نمی‌کنیم و مساله توسعه هم همین است؛ ما می‌آییم فرودگاه را به دولت تحمیل می‌کنیم و تمام نشده تعطیل می‌شود.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما می‌آییم یک ساختمانی را بدون حساب و کتاب می‌سازیم و در مقیاس همین ساختمان سه ماه نگذشته آوارش بر سرمان خراب می‌شود و آن فرودگاه توسعه‌طلبانه به اجرا درآمده اما منطق توسعه را ندارد و به همین خاطر است که حلقه‌های معیوب به وجود می‌آید و ما وزیری را می‌خواهیم که شجاعت داشته باشد.

وی با بیان اینکه خواهر خوبم الماسی و آقای صادقی ایراداتی داشتند که می‌توانیم آن ایرادات را پاسخ بگوییم، افزود: آقای رئیس‌جمهور نیز اشاره کردند عباس آخوندی جدای از حمل‌ونقل و مسکن برای تصمیمات در سطح هیأت دولت از خودشان کارایی نشان داده‌اند، چراکه یکی از کارهای اساسی و استراتژیک ایشان شکستن حبس شبکه ریلی است و مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند و در برنامه ششم نیز آمده است و ما نمی‌خواهیم تنها در داخل مرزهای ایران محفوظ شویم و الان توجهی که به سمت عراق، پاکستان، آذربایجان، افغانستان و ترکمنستان پیدا کرده‌اند و فراتر از سرزمین در واقع به سمتی می‌رویم که سایه جهان بر سرمان نباشد و سایه ایران بالای سر جهان باشد.

محبی‌نیا تصریح کرد: خانم الماسی فرمودند چه کاری کردید؟ خانم الماسی در این کشور در سال 84 تلفات جاده‌ای 27 هزار بوده است و هم اکنون در سال 95 به چند رسیده است؟ به 15 هزار و 900 نفر رسیده است و مشخص است در این حوزه مدیریت حیات دارد، نفس می‌کشد و ایجاد مدیریت یکپارچه حمل‌ونقل مشاهده می‌شود.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شما به سیاست‌های مربوط به مترو، قطار، تاکسی بار و تاکسی تلفنی نگاه کنید این در حالی است که سیاست شما یکپارچه نیست و ما قانون وزارت راه و شهرسازی را ننوشتیم و توسعه یکپارچه شبکه حمل‌ونقل در قالب کریدور و یکی از آنها کریدور زاگرس است که 10 استان را در بر می‌گیرد و از بندر امام شروع می‌شود و به ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، آذربایجان غربی متصل می‌کند و این طرح‌ها در توسعه مملکت نقش بسزایی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.