◄ شکستن حبس شبکه ریلی از کارهای استراتژیک آخوندی است
گاه ما راهبردی نیست، هر چقدر هم مدل و کارگزاران قوی میآوریم در بسیاری از زمینهها موفقیت حاصل نمیشود و لذا ما به وزرا و مدیرانی نیاز داریم که مبانی فکری آنها استراتژیک باشد و درواقع مدیریت دانش را در بخشها بتوانند پیاده کند.آقای رئیسجمهور نیز اشاره کردند عباس آخوندی جدای از حملونقل و مسکن برای تصمیمات درسطح هیأت دولت از خودشان کارایی نشان دادهاند، چرا یکی از کارهای اساسی و استراتژیک ایشان شکستن حبس شبکه ریلی است.
نماینده مردم شاهیندژ، تکاب و میاندوآب در مجلس با بیان اینکه ما مملکت را بخشی و جزیرهای اداره میکنیم، گفت: بسیاری از ما در دولت و مجلس به دنبال توسعهطلبی هستیم.
به گزارش تیننیوز، جهانبخش محبینیا در نشست علنی مروز شنبه، 28 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی، در موافقت با وزیر پیشنهادی راهوشهرسازی گفت: موافقان و مخالفان مسئولیت سنگینی برعهده دارند و درواقع میخواهند یک ریسکی را مدیریت کنند چه در حوزه موافقت، چه در حوزه مخالفت و اگر نفسها نیز برای حضرت باریتعالی تپیده نشود، کار سخت میشود.
نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب ادامه داد: یکی از پیامدهای این عوارض این است که منابع ملی تخصیص بهینهای پیدا نمیکند وحلقههای معیوب به وجود میآید و وصلههای ناجور به نظام، دولتها و پارلمانها چسبیده میشود و یک بحثی وجود دارد ما در کشور هنوز سیاستگذاری برای بخشهای کلان نداریم.
محبینیا افزود: نگاه ما راهبردی نیست، هر چقدر هم مدل و کارگزاران قوی میآوریم در بسیاری از زمینهها موفقیت حاصل نمیشود و لذا ما به وزرا و مدیرانی نیاز داریم که مبانی فکری آنها استراتژیک باشد و درواقع مدیریت دانش را در بخشها بتوانند پیاده کند.
وی ادامه داد: عارضه منفی دوم این است که ما مملکت را بخشی و جزیرهای اداره میکنیم و بسیاری از ما در دولت و مجلس دنبال توسعه طلبی هستیم بدین معنا که بسیاری از ما هم اکنون اگر فرصت پیدا شود میگوییم تمامی ردیفهای بودجه را اختصاص به حوزه انتخابیه دهیم.
محبینیا افزود: امروز اگر گسترش حملونقل ریلی اولویت ما است، همه وزرا و نمایندگان و استانداران و سفرا به دنبال انجام این هدف مهم باشند، آیا این کار را میکنیم، نمیکنیم و مساله توسعه هم همین است؛ ما میآییم فرودگاه را به دولت تحمیل میکنیم و تمام نشده تعطیل میشود.
نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما میآییم یک ساختمانی را بدون حساب و کتاب میسازیم و در مقیاس همین ساختمان سه ماه نگذشته آوارش بر سرمان خراب میشود و آن فرودگاه توسعهطلبانه به اجرا درآمده اما منطق توسعه را ندارد و به همین خاطر است که حلقههای معیوب به وجود میآید و ما وزیری را میخواهیم که شجاعت داشته باشد.
وی با بیان اینکه خواهر خوبم الماسی و آقای صادقی ایراداتی داشتند که میتوانیم آن ایرادات را پاسخ بگوییم، افزود: آقای رئیسجمهور نیز اشاره کردند عباس آخوندی جدای از حملونقل و مسکن برای تصمیمات در سطح هیأت دولت از خودشان کارایی نشان دادهاند، چراکه یکی از کارهای اساسی و استراتژیک ایشان شکستن حبس شبکه ریلی است و مقام معظم رهبری نیز فرمودهاند و در برنامه ششم نیز آمده است و ما نمیخواهیم تنها در داخل مرزهای ایران محفوظ شویم و الان توجهی که به سمت عراق، پاکستان، آذربایجان، افغانستان و ترکمنستان پیدا کردهاند و فراتر از سرزمین در واقع به سمتی میرویم که سایه جهان بر سرمان نباشد و سایه ایران بالای سر جهان باشد.
محبینیا تصریح کرد: خانم الماسی فرمودند چه کاری کردید؟ خانم الماسی در این کشور در سال 84 تلفات جادهای 27 هزار بوده است و هم اکنون در سال 95 به چند رسیده است؟ به 15 هزار و 900 نفر رسیده است و مشخص است در این حوزه مدیریت حیات دارد، نفس میکشد و ایجاد مدیریت یکپارچه حملونقل مشاهده میشود.
نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شما به سیاستهای مربوط به مترو، قطار، تاکسی بار و تاکسی تلفنی نگاه کنید این در حالی است که سیاست شما یکپارچه نیست و ما قانون وزارت راه و شهرسازی را ننوشتیم و توسعه یکپارچه شبکه حملونقل در قالب کریدور و یکی از آنها کریدور زاگرس است که 10 استان را در بر میگیرد و از بندر امام شروع میشود و به ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، آذربایجان غربی متصل میکند و این طرحها در توسعه مملکت نقش بسزایی دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.