| کد خبر: 142218 |

◄ بزرگ‌ترین معدن سرب و روی جهان روی ریل توسعه

مدیر پروژه معدن سرب و روی مهدی‌آباد بهادران گفت: این معدن در آینده با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن کنستانتره سرب و روی، خواهان همکاری دوجانبه با راه‌آهن یزد است.

تین نیوز

مدیر پروژه معدن سرب و روی مهدی‌آباد بهادران گفت: این معدن در آینده با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن کنستانتره سرب و روی، خواهان همکاری دوجانبه با راه‌آهن یزد است.

به گزارش تین‌نیوز، طی نشستی که با حضور مدیر پروژه خطوط فرعی راه‌آهن ج.ا.ا، مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن ج.ا.ا، مدیرکل خط و سازه‌های فنی راه‌آهن ج.ا.ا، مدیرکل راه‌آهن یزد و مدیر پروژه معدن سرب و روی مهدی‌آباد بهادران برگزار شد، حیدری گفت: معدن مهدی‌آباد با ذخیره 700 میلیون تن که 3 درصد کل ذخایر روی در جهان را شامل می‌شود، بزرگ‌ترین معدن سرب و روی دنیا است.

مدیر پروژه معدن مهدی‌آباد اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نه‌چندان دور، به تولید سالانه 800 هزارتن کنستانتره خواهیم رسید و برای حمل این محموله یک سیستم حمل‌ونقل کارآمد نیاز است که راه‌آهن بهترین گزینه برای ما است.

در ادامه  مدیرکل راه‌آهن یزد بیان کرد: با اتصال معدن مهدی‌آباد به محور ریلی و  بارگیری به‌موقع و حمل مناسب این محموله 800 هزار تنی، بدون شک منطقه یزد به قطب سرب و روی خاورمیانه تبدیل خواهد شد که عملی شدن این مهم با توجه به طرح و برنامه‌های راه‌آهن ج.ا.ا در تسهیل و تسریع حمل‌ونقل با ایجاد خطوط فرعی ریلی دور از دسترس نخواهد بود.

محمدزاده، مدیر پروژه خطوط فرعی راه‌آهن ج.ا.ا نیز با استقبال از اجرایی شدن این طرح بر مزیت‌های غیرقابل‌انکار صنعت حمل‌ونقل ریلی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر درصد بالایی از درآمد کشور در بخش‌های مختلف صرف بازسازی جاده‌هایی می‌شود که در اثر ترافیک بالای ماشین‌های سنگین باری، عمر مفید خود را به‌شدت از دست می‌دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.