| کد خبر: 141836 |

مدیرکل راه آهن جنوب شرق:

588 هزار تن بار توسط خطوط ریلی جنوب شرق جا‌به‌جا شد

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: از ابتدای سال تاکنون 588 هزار و 362 تن بار از طریق خطوط ریلی جنوب شرق جا به جا شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: از ابتدای سال تاکنون 588 هزار و 362 تن بار از طریق خطوط ریلی جنوب شرق جا به جا شده است.

مجید ارجونی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 588 هزار و 362 تن بار از طریق خطوط ریلی جنوب شرق جا به جا شده که بخشی از حمل بار مربوط به بارگیری 427 هزار و 693 تن کالا بوده که به دیگر استان‌ها و کشور پاکستان صادر شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق با اشاره به اینکه بخشی از چرخه حمل بار نیز مربوط به امر تخلیه است، تصریح کرد: همچنین در این مدت 160 هزار و 669 تن کالا در ایستگاه راه‌آهن زاهدان تخلیه شده است.

وی گفت: در سال جاری راه‌اندازی قطار مسافربری زاهدان- کرمان- یزد- اصفهان و بالعکس پیشنهاد شد که قرار است طبق برنامه‌ریزی انجام شده اولین قطار مسافری زاهدان- اصفهان در هفته دولت راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه تخصیص یک رام قطار مسافری چهار تخته در مسیر زاهدان- تهران از دیگر اقدامات انجام شده توسط خطوط ریلی جنوب شرق است، افزود: عمده کالاهایی که از طریق خطوط ریلی جنوب شرق به کشور پاکستان صادر شده گوگرد، گل سرخ و سیمان است.

ارجونی بیان کرد: به منظور ایجاد محوطه و فضایی در شان مردم این استان در این مجموعه 20 میلیارد ریال هزینه شده است. ما در حال آماده‌سازی و تقویت زیرساخت‌های منطقه در مبحث ریلی در زمان اتصال خط زاهدان به چابهار و ادامه آن به زابل و مشهد هستیم.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق خاطرنشان کرد: حمل بار صادرات توسط راه آهن جنوب شرق در 4 ماه ابتدایی امسال از طریق مرز پاکستان 164 درصد، واردات 5 درصد و ترانزیت بار 50 درصد افزایش داشته است.

ارجونی گفت: نصب دستگاه توزین در خط ریلی سیستان و بلوچستان یکی از بزرگترین و منحصر به فردترین اقدامات راه آهن جنوب شرق است که با وجود آن می‌توان هم اینک قطارهای ترانزیتی خط نرمال و عریض کشور ایران و پاکستان را نیز در کمترین زمان ممکن توزین کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.