| کد خبر: 141160 |

ساماندهی زمین‌های پل راه‌آهن تا بهارستان مورد توجه باشد

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به لزوم جلوگیری از توسعه ساختمان‌ها در اراضی جنوب شهر در محدوده پل راه آهن تا بهارستان، گفت: این اراضی بکر بدون برنامه و طرح کلی مصوب در حال تخریب است.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، سید کریم داودی پیش از ظهر شنبه در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از بخش خصوصی و مشارکت عموم مردم برای حل مشکلات اقتصادی جامعه و به ویژه شهرداری‌ها امری ضروری است، اظهار داشت: در همه شهرهای دنیا در این زمینه پروژه‌های موفقی به این صورت اجرا شد که این پروژه‌ها را باید احصا و برای بهره برداری در اصفهان بومی سازی کرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی، مشارکت در احداث فضاهای خدماتی ابراز داشت: امروز با بودجه دولتی و نهادهای عمومی نمی‌توان نیازهای شهری را تامین کرد و حذف درآمد از فروش تراکم و پروانه ساختمانی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای مالی و اقتصادی شهر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه با تفکیک زمین‌های بزرگ و تهاتر با ادارات دولتی برای بهره برداری از پروژه‌ها می‌توان راهگشای خوبی برای تامین منابع مالی در شهرداری‌ها باشد، اضافه کرد: در این خصوص مواردی در شورای چهارم شروع شده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

مدیریت بهره‌برداری و فروش برای پروژه‌های احداثی شهرداری راه‌اندازی شود

وی عدم وجود تشکیلاتی همچون مدیریت بهره‌برداری، فروش برای پروژه‌های احداثی شهرداری مانند مرکز همایش بین‌المللی، میدان امام علی (ع)، پروژه جهان نما، پروژه نوسازی چهارباغ، پروژه شهر رویاها، مبلمان شهری و ضرورت بهره‌گیری از کارشناسان خبره و اقتصادی از جمله اقدامات مورد نیاز در شهرداری اصفهان دانست و افزود: پیشنهاد می‌شود که شورای پنجم به موضوعات توجه داشته باشد.

داودی با اشاره به لزوم جلوگیری از توسعه ساختمان‌های نابسامان در اراضی جنوب شهر اصفهان در محدوده پل راه آهن تا شهر بهارستان که تحت نظر فرمانداری است اضافه کرد: این اراضی بکر بدون برنامه و طرح کلی مصوب در حال تخریب و ضروری است که در دوره بعدی شورای شهر اصفهان نسبت به ساماندهی این زمین‌ها توجه شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم توجه به راه‌اندازی تصفیه خانه شمال اصفهان ابراز داشت: تنها با این روش است که می‌توان فضای سبز شمال اصفهان را نجات داد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم اجرایی نمودن مجموعه 170 هکتاری خدماتی کشوری به عنوان قطب خدماتی استان اصفهان طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ابراز داشت: همچنین پیگیری اجرایی کردن پروژه محرک توسعه اقتصادی امری لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه هتل ها  از جمله هتل هما، هتل 5 ستاره با 500 اطاق با توجه به مصوبه کارگروه زیربنا و تایید شده سازمان میراث فرهنگی از جمله پروژه‌های محرک توسعه اقتصادی است، اضافه کرد: عملیاتی نمودن پروژه مشارکتی شهرک مبل که می‌تواند به عنوان قطب اقتصادی در کارآفرینی در شمال غرب اصفهان احداث شود، ضرورت دارد.

داودی با اشاره به لزوم پیگیری عملیاتی کردن پروژه شهربازی بزرگ و شهرک تفریحی مشارکتی با بنیاد جانبازان، تصریح کرد: تداوم سیاست جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه در حاشیه شهر و خلاف سازی بسیار مهم است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.