| کد خبر: 140578 |

◄ ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای کارشناسی شده نیست

مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای راه‌آهن گفت: مانند دیگر کشورهای جهان فعالیت در بخش قطارهای حومه‌ای در کشور ما نیز سودآور نیست.

تین نیوز

مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای راه‌آهن  گفت: مانند دیگر کشورهای جهان فعالیت در بخش قطارهای حومه‌ای در کشور ما نیز سودآور نیست. 

به گزارش تین‌نیوز، مهدی قمری‌نژاد افزود: برای پایدار شدن کسب‌وکار در این بخش و به تبع آن ثبات در خدمات‌رسانی در این بخش ضرورت دارد نخست پیش‌بینی لازم در جهت جبران ضرر و زیان شرکت‌های بهره‌بردار از محل سوبسیدهای دولتی و کمک‌های شهرداری‌ها و مدیریت‌های شهری صورت بگیرد. علاوه بر ان بایستی اقدامات و اصلاحات لازم جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری انجام شود.

وی افزود: همچنین باید درآمدهای حاصل از این خدمت‌رسانی منحصر به فروش بلیت نباشد و سایر درامدهایی که شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در دنیا از آن بهره می‌برند نیز در سبد کسب‌وکار این نوع از حمل‌ونقل ریلی قرار بگیرد.

قمری‌نژاد تاکید کرد: غالب شرکت‌هایی که در اروپا خدمات حومه‌ای را ارائه می‌دهند دولتی هستند و یا متعلق به شهرداری‌ها هستند و به نوعی به بخش عمومی متصل هستند. البته ممکن است این شرکت‌ها بخش از فعالیت خود را به بخش خصوصی واگذار کنند اما شرکت اصلی در اختیار بخش عمومی است. به همین دلیل هم در قانون برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شرکتی دولتی به نام شرکت قطارهای حومه‌ای صورت گرفته است.

پس از انتشار این پیام در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران  پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود نوشت: یکی از مهمترین دلایل عدم استقبال آن چنانی از قطارهای حومه‌ای عدم اطلاع‌رسانی و تبلیغات وسیع توسط راه‌آهن است.

وی افزود: دلیل دیگر، ساعات غیر کارشناسی حرکت قطارهاست و دلیل بعدی،  جدا نبودن مسافران حومه‌ای از سایر مسافران است که باید از مراحل عریض و طویل گیت کنترل راه‌آهن تهران عبور کنند تا یک سفر ساده به شهری مثل کرج داشته باشند.

این کاربر تاکید کرد: دلیل دیگر ساعت‌های نامناسب حرکت قطارها برای بسیاری از افراد است که با افزایش تعداد قطارها و کارشناسی دقیق تعیین وقت مناسب حرکت قطارها می‌توان این مشکل را حل کرد.
به گفته وی دلیل دیگر بهینه نبودن طول مسیر برای برخی از شهرهاست که منجر به طولانی شدن سفر می‌‌شود البته این کار بسیار پر هزینه است اما در درازمدت با کاهش مصرف سوخت و افزایش رضایت مسافران، این موضوع جبران می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.