| کد خبر: 140285 |

◄ افزایش دو واحدی رضایت مردم از حمل‌ونقل ریلی مسافری

صبح امروز، نشست خبری در محل انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته و با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد که در آن به معرفی "نخستین گردهمایی ایده‌های نوین در بخش ریلی مسافری در تاریخ 25 مهرماه" پرداخته شد. مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن ج.ا.ا یکی از سخنرانان این نشست خبری بود که به ارائه نظرات خود پرداخت. کاظمی‌منش با بیان این‌که در چهار ماه نخست امسال و پیش از شروع سفرهای تابستانی 71 واگن مسافری بازسازی و بهسازی شده است، از افزایش دو واحدی رضایت مردم از حمل‌ونقل ریلی خبر داد.

تین نیوز

صبح امروز، نشست خبری در محل انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته و با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد که در آن به معرفی «نخستین گردهمایی ایده‌های نوین در بخش ریلی مسافری در تاریخ 25 مهرماه» پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی کاظمی‌منش، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن ج.ا.ا یکی از سخنرانان این نشست خبری بود که به ارائه نظرات خود پرداخت.

کاظمی‌منش با بیان این‌که در چهار ماه نخست امسال و پیش از شروع سفرهای تابستانی 71 واگن مسافری بازسازی و بهسازی شده است، از افزایش دو واحدی رضایت مردم از حمل‌ونقل ریلی خبر داد و افزود: نوروز سال گذشته شاخص میزان رضایت مردم 69 بود که نوروز امسال به 71 ارتقا یافت.

کاظمی منش از ثبت اطلاعات حوزه حمل‌ونقل مسافری در سامانه سجا خبر داد و ابراز امیدواری کرد که شرکت‌ها براساس گزارش‌های ارائه شده بتوانند نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز حدود 8 میلیون مسافر در حمل‌ونقل ریلی جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 2.5 درصد افزایش داشته است. مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن ضمن بیان این مطلب که کار رتبه‌بندی قطارهای مسافری آغاز شده است، گفت: رتبه‌بندی قطارهای مسافری توسط یک شرکت در حال انجام است و این شرکت از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی برای این کار دعوت کرده و جلساتی را در این خصوص برگزار کرده است که قرار است پس از جمع‌بندی نظرات و تهیه بانک جامع آماری قطارهای مسافری، این طرح نهایی و به تصویب هیات‌مدیره راه‌آهن برسد.

علی کاظمی‌منش در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود طرح رتبه‌بندی قطارهای مسافری برای نوروز 97 اجرایی شود و این طرح، هم برای برای ارتقای کیفیت برای رفاه حال مسافران خوب است و هم باعث ایجاد رقابت بین شرکت‌ها می‌شود و می‌تواند به تثبیت قیمت‌ها نیز کمک کند.

وی همچنین از راه‌اندازی قطار گردشگری در پنج منطقه آذربایجان شرقی، کرمان، بندرعباس،‌ لرستان و خوزستان با همکاری راه‌آهن و 2 شرکت ریلی در آینده نزدیک خبر داد و درخصوص قطارهای 5 ستاره گفت: براساس مصوبه هیات‌مدیره راه‌آهن مشخص‌شده که کدام قطارها 5 ستاره است و هیچ شرکتی بدون معیار نمی‌تواند بگوید به قطار 5 ستاره مجهز است. تنها شرکت‌های ریلی مسافری 5ستاره کشور نیز قطار فدک و زندگی هستند.

علی‌کاظمی‌منش در پاسخ به خبرنگار تین‌نیوز، درباره اقداماتی که تا الان در جهت مرتفع شدن مشکلات بخش ریلی مسافری انجام شده و همچنین درخصوص چگونگی بیشتر کردن سطح استقبال مردم در سفر با قطار گفت: ما کارگروه‌های تخصصی متشکل از بخش دولتی و خصوصیِ متخصص برای رفع موانع و مشکلات این حوزه ایجاد کرده‌ایم که رونق گردشگری ریل‌پایه و پروژه قطارهای پرسرعت از نتایج آن اقدامات بود.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نیز در پاسخ به این پرسش، دولت یازدهم را ارائه‌دهنده ظرفیت‌های قانونی مناسب در جهت توسعه بخش ریلی عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد برای ارتقای سطح بهره‌وری از صنعت ریلی نیاز به تجدید ساختار داریم و در کنار نهاد تنظیم مقررات نیز به نهاد سومی تحت عنوان نهاد داوری نیازمندیم.

مجید بابایی همچنین از پذیرش ایده‌های مشتری‌محور از طرف متخصصان و خودِ مردم خبر داد و گفت بحث بازاریابی نیز از بحث‌های تخصصی‌ای است که در جهت رونق دادن به حمل‌ونقل ریلی مسافری به آن توجه شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.