| کد خبر: 139984 |

راه آهن موجب توسعه استان کرمانشاه می شود

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: آب و خاک سیاه به عنوان دو عنصر اصلی کشاورزی هستند که خوشبختانه در استان کرمانشاه یافت می شود و از این رو کشاورزی در این استان می تواند محور توسعه پایدار باشد.

تین نیوز

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: آب و خاک سیاه به عنوان دو عنصر اصلی کشاورزی هستند که خوشبختانه در استان کرمانشاه یافت می شود و از این رو کشاورزی در این استان می تواند محور توسعه پایدار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، عصر سه شنبه (3 مردادماه) در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استاندار برگزار شد، گفت: استان کرمانشاه استانی غنی است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه پتانسیل های خوبی در حوزه کشاورزی دارد، افزود: استان کرمانشاه بهترین و حاصل خیزترین خاک معروف به خاک سیاه و بیشترین منابع آبی را در اختیار دارد که 2 عنصر مهم در کشاورزی به شمار می روند و از این رو کشاورزی در این استان می تواند محور توسعه پایدار باشد.

حجتی، مرزی بودن استان کرمانشاه را یک مزیت بسیار خوب برای صادرات محصولات کشاورزی دانست و اظهار کرد: تولید محصولات و صادرات آن به بازار های خارجی از طریق مرزهای اقتصادی می تواند به رونق اقتصادی و افزایش سطح درآمد کشاورزان کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه راه آهن موجب توسعه استان کرمانشاه می شود، مطرح کرد: تقویت شبکه حمل و نقل ریلی در استان می تواند بر سایر بخش ها نیز تاثیر بگذارد.

به گفته وی همسایگی عراق و نزدیکی به سوریه مزیت بسیار خوبی برای استان کرمانشاه در راستای صادرات محصولات کشاورزی است و همچنین می توان به بازارهای اروپا از این طریق راه پیدا کرد.

حجتی، در پایان سخنانش، با اشاره به اینکه بانک ها باید از پروژه های تولیدی حمایت کنند، تاکید کرد: اگر بانک ها به بخش کشاورزی تسهیلات ویژه ای اختصاص دهند اقتصاد ما رونق خواهد یافت.

 

منبع: خبرگزاری شبستان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.