| کد خبر: 139574 |

◄ لزوم تحلیل سوانح ریلی/ از این سوانح به راحتی نگذریم

وقوع یک حادثه ریلی در روز گذشته موجب شد تا تعدادی از کارشناسان حمل‌ونقل ریلی با طرح موضوع « لزوم تحلیل این سوانح»، خواستار توجه بیشتر به حوادث این چنینی شدند.

تین نیوز

وقوع یک حادثه ریلی در روز گذشته موجب شد تا تعدادی از کارشناسان حمل‌ونقل ریلی با طرح موضوع «لزوم تحلیل این سوانح»، خواستار توجه بیشتر به حوادث این چنینی شوند.

به گزارش تین‌نیوز،  حدود ساعت 14 روز گشته بوژی ۲ واگن قطار مسافری اهواز-مشهد در ایستگاه گل مهک از ریل خارج شد. این قطار ساعت یک و 40 دقیقه از اندیمشک به سمت مشهد حرکت کرده بود.

در خبری که روابط عمومی راه آهن در این زمینه منتشر کرد، اعلام شد که پس از این رخداد بلافاصله کلیه مسافران دو واگن تخلیه و به سایر واگن‌ها منتقل شدند و ماموران فنی با هدایت دو واگن به روی خط شرایط را برای ادامه سیر این قطار فراهم کردند.

اگرچه این حادثه برای ساعاتی موجب مسدود شدن مسیر راه‌آهن جنوب شد اما پس از آن، مسیر بازگشایی شد و سیر قطارها در این مسیر طبق برنامه ادامه یافت.

پس از انتشار این خبر برخی کارشناسان حوزه ریلی با بیان این‌که در هفته‌های اخیر سه سانحه تقریبا مشابه همه در نزدیکی اندیمشک رخ داده‌اند خواستار اطلاع‌رسانی مناسب مقامات رسمی راه‌آهن در مورد علل و زمینه‌های بروز این سوانح شدند.

این کارشناسان با اشاره به این‌که هم اکنون که تعداد این سوانح به سه رسیده است که ممکن است زنگ خطری برای وقوع حوادث بزرگ‌تر و غیر قابل جبران باشد، تاکید کردند که با توجه به افزایش تعداد این نوع سوانح، علاوه بر اطلاع‌رسانی تحلیل سانحه هم لازم است.

به اعتقاد این کارشناسان نمی‌توان همه سوانح را با گرمای هوا مرتبط دانست چرا که وقتی درز ریل‌ها با موفقیت در خطوط ریلی ایران جوش داده شدند راهکارهای پیشگیری از فرار خط نیز اندیشیده و اجرا شد.

این کارشناسان معتقدند عدم بازرسی دوره‌ای مناسب از خط و عدم کشف به موقع خرابی‌های خط می‌تواند از دلایل وقوع این‌گونه حوادث که اخیرا افزایش یافته است، باشد.

به اعتقاد آنان بازدید از خطوط ریلی، یک اقدام مهم پیشگیرانه است که در شرکت راه‌آهن به صورت دوره‌ای پیش‌بینی و چند شغل برای آن تعریف شده است تا خرابی‌های خط قبل از این‌که به سانحه منجر گردد شناسایی شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام در زمستان های سرمای هوا ریل ها و قطار خراب میکنند نمونه حادثه قطار تبریز و یخ زدن ترمزهای ان
    درحالیکه ما نمونه راه اهن روسیه داریم که در سرمای سیبری سالم فعالیت میکند.

    و در تابستانها هم گرمای هوا باعث تغییر شکل ریل ها شده درحالیکه ما نمونه راه اهن افریقای جنوبی داریم باید مطالعه شود اینها چه راهکارهایی برای حل این مشکلات طبیعی داشتند ما هم استفاده کنیم .

    بازرسی منظم دوره ای خط و قطارها خود باعث کاهش چشمگیر این حوادث میشود باید نظام بازرسی سختگیرانه ای در راه اهن جمهوری اسلامی ایران تعریف شود