| کد خبر: 139027 |

افزایش 30 درصدی ظرفیت قطارهای تابستانی

ظرفیت قطارهای مسافری با استقبال متقاضیان سفرهای ریلی برای ایام باقی مانده تابستان، در مسیرهای مختلف 30 درصد افزایش یافت.

تین نیوز

 

ظرفیت قطارهای مسافری با استقبال متقاضیان سفرهای ریلی برای ایام باقی مانده تابستان، در مسیرهای مختلف 30 درصد افزایش یافت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد خان احمدی مدیرعامل شرکت سفیر ریل با اعلام این خبر گفت: به منظور رفاه حال مسافران تابستانی، به ویژه زائران علی‌بن موسی‌الرضا علیه السلام، ظرفیت قطارهای تابستانی شرکت‌های مجموعه سفیر ریل، 30 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: این افزایش ظرفیت در مسیرهای مختلف و به ویژه محورمشهد مقدس انجام شده است.
خان احمدی افزود: ظرفیت ایجادی جدید، از نوع واگن‌های درجه یک چهار تخته است و همه روزه در مسیرهای مختلف در دسترس متقاضیان سفرهای ریلی قرار دارد.
گفتنی است برنامه تابستانی سفرهای ریلی تا نیمه مهرماه سال جاری ادامه دارد.
متقاضیان سفرهای ریلی می‌توانند اطلاعات کامل و دقیق افزایش ظرفیت و موجودی و بهای بلیت قطارهای مسافری را از طریق سامانه اطلاع رسانی راه‌آهن به شماره 5149 - 021 و یا سایت اطلاع‌رسانی و فروش اینترنتی سفیر به نشانی www.safirrail.ir دریافت و نسبت به خرید قطعی بلیت‌های خود اقدام کنند.

راه‌اندازی کریدور حمل ونقل ریلی شمال - جنوب در ماه‌های آینده

رئیس جمهوری آذربایجان فرمان آغاز اجرای تفاهمنامه ریلی امضا شده میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران را صادر و شرکت راه‌آهن کشورش را موظف به اجرای مفاد این تفاهمنامه کرد.

الهام علی‌اف در این فرمان که در سایت رسمی رئیس جمهوری آذربایجان منتشر شد، شرکت راه‌آهن این کشور را موظف به اجرای مفاد این تفاهمنامه کرد.
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز موظف شد، انجام اقدامات تشریفاتی لازم برای به اجرا گذاشته شدن این تفاهمنامه را به جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کند.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در راستای اتصال خط ریلی دو کشور در قالب تکمیل دالان بین‌المللی حمل و نقل شمال - جنوب همکاری می‌کنند.
انتظار می‌رود ایران و آذربایجان در ماه‌های آینده ارسال کالا و محموله‌های باری از طریق کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب که اروپا و آسیا را به یکدیگر پیوند می‌دهد، آغاز کنند.
2 کشور همسایه ایران و آذربایجان در تلاش‌اند تا خطوط راه‌آهن خود را به هم متصل کنند که این بخشی از کریدور شمال-جنوب به شمار می‌رود و پیش بینی می‌شود این کریدور در آینده نزدیک راه‌اندازی شود.
این پروژه ریلی پس از تکمیل، ایران را به بازارهای اروپایی و آسیایی متصل خواهد کرد.
برای تکمیل ارتباطات ریلی این کریدور ترانزیتی، ایران پیشتر با ساخت خطوط ریلی در بخش‌های شمالی کشور و امتداد شبکه ریلی خود به مناطق مرزی با آذربایجان از طریق شهرهای آستارای ایران و آستارای آذربایجان موافقت کرده بود.
طرح اولیه شامل مسیرهای ریلی قزوین-رشت و رشت-آستارا بود.
آذربایجان نیز پروژه‌ای را برای امتداد شبکه ریلی خود به مرز با ایران به اجرا گذاشته بود.
کوریدور شمال-جنوب راه‌آهن کشورهای ایران و آذربایجان را به یکدیگر متصل می‌کند و ارتباطات حمل و نقل ریلی گسترده تری را میان کشورهای ایران، هند، آذربایجان، روسیه، ترکمنستان و قزاقستان ایجاد می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.