| کد خبر: 137048 |

محمدزاده خبر داد؛

امضای نهایی قرارداد برقی کردن خط تهران- مشهد تا دو هفته آینده

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از امضای نهایی قرارداد برقی‌کردن خط آهن تهران- مشهد تا دو هفته آینده خبر داد.

تین نیوز
معاون آخوندی اعلام کرد:

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از امضای نهایی قرارداد برقی‌کردن خط آهن تهران- مشهد تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سعید محمد زاده گفت: با توجه به اینکه ذائقه مردم طی سال های گذشته به سمت استفاده از خوروهای شخصی افزایش یافته است، راه آهن باید اقدامات اساسی و بنیادین را برای این موضوع انجام دهد؛ بر این اساس با توجه به افزایش جابجایی بار در کشور نیازمند ارتقای خدمات مسافری در بخش ریلی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدیران ریلی در جهت توسعه راه آهن باد اصالتی ویژه داشته باشند، عنوان کرد: چنانچه خواهان توسعه ریلی در بخش بار و مسافر هستیم، از شعار دادن پرهیز و و سمت و سوی توسعه را پیش گیریم؛ به این معنا که مسافران ویترین راه آهن هستند و از دست رفت و یا کاهش مسافر برای راه آهن یعنی یک چالش بزرگ است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به برقی کردن محور تهران – مشهد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پیش نویس برقی کردن راه آهن تهران – مشهد به امضاء رسیده و تا دو هفته آینده قرارد آن امضا می شود.

مدیر عامل راه آهن افزود: موضوع مسافر و هدایت آنان به بخش ریلی بایستی اولویت کارهای راه آهن قرار گیرد.

وی در ادامه به دقت در تمامی کارها و اقدامات، فدا نکردن کارهای اصلی برای رسیدگی به امور فرعی، استفاده از فرصت های موجود و تقویت اراده ها، تاکید کرد و ادامه داد: مدیران ریلی و دست اندرکاران این صنعت باید بهره وری را در اولویت برنامه و سیاست های خود قرار داده و این موضوع نیاز به اراده قوی دارد و اراده بدون بهره وری یعنی هیچ.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بهره وری یک اراده و فرهنگ به شمار می آید، اظهار داشت: هر اقدای در راه آهن ناشی از اراده ها شکل می گیرد که شامل جدیت، تلاش و جهت گیری ها است؛ ضمن اینکه توجه به قطارهای مسافری و ارتقای خدمات ایستگاهی و ناوگان و مساله نظم و انظباط قطارهای مسافری در پیک های مختلف یک اولویت مهم و اصلی است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های عمرانی نباید حرکت رو به رشد راه آهن را در بخش مسافر متوقف کند، بیان کرد: ارتقای کیفیت قطارها سرلوحه برنامه های شرکت های حمل و نقل مسافری قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع حمل بار از کشورهای هند و آسیایی اشاره کرد و گفت: اگر ما بتوانیم در کریدورهای شمال و جنوب و حمل بارهایی که از هند و کشورهای آسیای جنوب شرقی و اروپا که یکی از مسیرهای عبوری آنان ایران است، راه آهن را وارد کنیم می توانیم حرفی برای گفتن در بین کشورهای منطقه و کسب درآمدهای بالا داشته باشیم.

محمدزاده اضافه کرد: اراده در این حوزه نیازمند این است که برای توسعه پایدار تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی بیان داشت: در کنار افزایش هزینه ها باید درآمد ریلی را گسترش داده؛ زیرا راه آهن یک بنگاه اقتصادی است و هر عملیاتی که منجر به کسب درآمد شود، به نفع راه آهن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به هدف گذاری راه آهن برای دستیابی به حمل ۶۲ میلیون تن بار در سال جاری، گفت: چنانچه نتوانیم به این مهم دست یابیم، به طور حتم بودجه مود نظر راه آهن در سال های آینده محقق نخواهد شد.

وی در پایان بر استفاده از امکانات استان ها و اتصال راه آهن و شبکه ریلی به مناطق بار و مراکز تولید تاکید کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.