| کد خبر: 137037 |

مدیرکل راه آهن فارس:

احداث ایستگاه راه‌آهن مرودشت در دستور کار قرار گرفت/ عملیات بلوکاژ بالاست در تونل شماره 4

مدیرکل راه‌آهن فارس گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان مرودشت در بلاک بحرانی شیراز-سیوند، ساخت ایستگاه ایستگاه راه‌آهن مرودشت در دستور کار قرار گرفت.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن فارس گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان مرودشت در بلاک بحرانی شیراز-سیوند، ساخت ایستگاه ایستگاه راه‌آهن مرودشت در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از راه‌آهن فارس غلامحسین ولدی علی قیارلو از احداث ایستگاه راه‌آهن مرودشت خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت شهرستان مرودشت و اینکه تنها شهرستانی می باشد که در بلاک بحرانی شیراز -سیوند قرار دارد احداث و ایجاد ایستگاه راه آهن مرودشت در دستور کار قرار گرفت .

ولدی در حاشیه بازدید از انجام عملیات اجرایی این پروژه بیان کرد: با توجه به بلاک بحرانی شیراز-سیوند به طول 80 کیلومتر و به منظور جلوگیری از توقف قطارهای مسافری در ایستگاه سیوند هنگام اشغال بلاک توسط سایر قطارهای مسافری ، احداث و ایجاد ایستگاه مرودشت در محل توقفگاه مرودشت در کیلومتر 1026 در دستور کار قرار گرفت .

وی گفت:با اخذ مجوز از کمیته فنی ایستگاهها نسبت به ایجاد ایستگاه دو خطه اضطراری از مورخ ۹۶/۴/۱۰اقدام کردیم و بلاک مذکور به 2 قسمت شیراز-مرودشت به طول 47 کیلومتر و مرودشت-سیوند به طول 33 کیلومتر تبدیل شد .

مدیرکل راه‌آهن فارس انجام این عملیات را اینگونه شرح داد: نصب 4 دستگاه سوزن ،ریلگذاری حدود 350 متر در امتداد خط فرعی و ایجاد خط 1 ایستگاه به طول 850 متر ،احداث سکوی مسافری به طول 30 متر، محوطه سازی و عملیات عمرانی به مساحت تقریبی 2500 متر مربع،احداث راه دسترسی و ایجاد سیستم روشنایی ،تهیه و تدارک 3 دستگاه کانکس مجهز جهت استقرار مسافرین قطار و ارتقای سطح خدمات به مسافرین محترم از اهم امور در دست اقدام است .

معرفی 5 هدف ساخت ایستگاه

ولدی در ادامه اهم اهداف اجرای این طرح را به ترتیب زیر اعلام کرد:

1 - عدم توقف قطارهای مسافری پشت سر هم در ایستگاه سیوند و حذف بلاک بحرانی در گراف و امکان تلاقی و سبقت

2 - ایجاد زمینه احداث ایستگاه مرودشت با توجه به اهمیت این شهرستان بعنوان دومین شهرستان بزرگ استان فارس و نقش مهم گردشگری آثار باستانی استان از جمله تخت جمشید و نقش رستم

3 - امکان استفاده بهینه از زمان مسدودی جهت عملیات خطی در بلاک مذکور

4 - مدیریت زمان و استفاده از شرایط بهینه در امداد قطارهای مسافری و جلوگیری از تأخیر در مبدأ شیراز

5 - امکان جذب و تخلیه بار با استفاده از دنباله خطوط فرعی در ایستگاه

عملیات بلوکاژ بالاست در تونل شماره 4 واقع در کیلومتر ۵۰۰+۸۳۸

مدیرکل راه آهن فارس در این باره گفت: در راستای رفع تقلیل سرعت و جهت هدایت آبهای سرگردان داخل تونل عملیات بلوکاژ بالاست های تونل شماره 4 واقع در کیلومتر ۵۰۰+۸۳۸ به صورت پایلوت انجام شد.

ولدی افزود: نفوذ آب از کف تونل باعث آلوده شدن بالاست ها و تخریب آنها شده بود و این امر به مرور زمان باعث افتادگی خط و تغییر دور می شود و زمینه را برای خروج قطار از خط فراهم می کند که بسیار خطرناک است.

وی تصریح کرد:تقلیل سرعت از سال 91 در این محدوده اعمال شده بود که این تقلیل سرعت باعث افزایش زمان سیر شده است.

ولدی اظهارداشت: در راستای رفع این مشکل و جهت هدایت آبهای سرگردان ،بالاست های آلوده تا عمق 60 سانتی متر زیر تراورس تخلیه و حدود 30 سانتی متر از کف بلوکاژ و 30 سانتی متر دیگر نیز بالاست های مرغوب جایگزین شد .

وی ادامه داد: این عملیات به دلیل شرایط خاص و واقع شدن در تونل بسیار سخت بود و در صورت نتیجه مثبت تقلیل سرعت در این تونل حذف خواهد شد.

احداث ایستگاه راه‌آهن مرودشت در دستور کار قرار گرفت/ عملیات بلوکاژ بالاست در تونل شماره 4

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.