| کد خبر: 136344 |

خط آهن آستارا-آستارا پیش از اتصال به راه آهن ایران فعال می شود

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از تکمیل راه آهن آستارا-آستارا، شاهد تردد قطار در آن خواهیم بود و قبل از اتصال به ریل رشت-قزوین، نقل و انتقال کالا در این منطقه آغاز خواهد شد.

تین نیوز

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از تکمیل راه آهن آستارا-آستارا، شاهد تردد قطار در آن خواهیم بود و قبل از اتصال به ریل رشت-قزوین، نقل و انتقال کالا در این منطقه آغاز خواهد شد.

ولی داداشی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جمهوری آذربایجان به تعهد خود در خصوص طرح راه آهن عمل، و پیش از موعد مقرر ، هشت کیلومتر ریل تا مرز ایران را در خاک خود احداث کرد.
وی بیان کرد: شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان به عنوان سرمایه گذار خارجی، احداث 2 کیلومتر راه آهن آستارای ایران و بارانداز آن را بر عهده گرفت و طبق قول وزیر راه و شهرسازی، طرح راه آهن آستارا-آستارا در خاک ایران ظرف سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: با تکمیل این طرح، کالاهای تجاری با قطار به کشور وارد و با کامیون به نقاط مختلف حمل خواهد شد و شاهد صادرات کالا نیز خواهیم بود.
داداشی خاطرنشان کرد: با اتصال خط آهن آستارا-آستارا به مسیر رشت-قزوین، کریدور معروف شمال-جنوب شکل خواهد گرفت و جمهوری آذربایجان برای سرمایه گذاری در طرح راه آهن آستارا-رشت اعلام آمادگی کرده است.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی همچنین نبود پایانه صادرات محصولات کشاورزی در این شهرستان را از خلاء های اقتصادی و تجاری استان عنوان و خاطرنشان کرد : سازمان جهاد کشاورزی گیلان باید از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث پایانه استفاده کند تا علاوه بر اشتغالزایی، محصولات کشاورزی سایر استانهای کشور از طریق آستارا صادر شود.
داداشی ادامه داد: دولت به منظور جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف باید آئین نامه های دست و پا گیر را حذف کند تا سرمایه گذار بدون صرف وقت، طرح خود را با هدف توسعه اقتصادی کشور پیاده کند.
خط آهن آستارا - آستارا ، اسفند ماه پارسال در سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران، با ورود آزمایشی قطار آذربایجان به ایستگاه آستارا در ایران افتتاح شد.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 95 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد 2 و نیم کیلومتر و بارانداز در آستارای ایران اجرا می شود . این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان ، با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرزی آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.