| کد خبر: 135888 |

◄ شکوفایی ظرفیت توریستی مسیر ریلی گیلان با آغاز به کار خطوط مسافری

ظرفیت توریستی و گردشگری مسیر ریلی گیلان، با آغاز به کار خطوط مسافری به‌تدریج بیشتر و بیشتر آشکار خواهد شد در این میان نباید از ظرفیت جذب توریست خارجی در این مسیر زیبای ریلی نیز به‌سادگی گذشت.

تین نیوز

 یک مدرس دانشگاه و کارشناس حمل‌ونقل معتقد است آمار اعلام شده از سوی معاون استاندار گیلان مبنی بر حمل سالیانه چهار میلیون مسافر در کنار حمل 10 میلیون تن بار، غیر کارشناسانه است.

 

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد فرشیدی در توضیح این مطلب، می‌گوید: برای تحقق آمار اعلام شده در زمینه حمل مسافر لازم است تا روزانه حدود 111 هزار مسافر در مسیر یک خطه قزوین - رشت با قطار حمل شود که این یعنی بیش از تعداد مسافری که هم اکنون در مسیر دو خطه تهران - مشهد حمل می‌شود.

 

وی می‌افزاید: فراموش نکنیم که به دلیل کوتاهی مسیر تهران به رشت و وجود رقبای پر طرفداری مانند اتوبوس و سواری‌های مسافرکش در این مسیر، برای جذاب کردن حمل‌ونقل ریلی برای مسافران باید به جای استفاده از قطارهای طویل با تعداد واگن زیاد، از قطارهای کوتاه با فاصله زمانی حرکت کمتر استفاده کرد.

 

فرشیدی تاکید می‌کند: چون کنترل ترافیک عبوری در مسیرهای تک خطه بسیار دشوار و زمان‌بر است و از طرفی ماهیت باری مسیر ریلی فوق که به جهت ترانزیت بار در کریدور جنوب به شمال طراحی شده است و حمل بارهای ترانزیتی در این مسیر در اولویت قرار دارد، آمار اعلام شده از سوی معاون استاندار گیلان مبنی بر حمل سالیانه چهار میلیون مسافر در کنار حمل 10 میلیون تن بار ، غیر کارشناسانه است.

 

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

 

این کاربر در پیام خود آورده است: اگر مسافت تهران_مشهد ( 900 کیلومتر) را با مسافت تهران_ رشت (حدود300 کیلومتر) مقایسه کنیم، 4 میلیون مسافر، زیاد غیر منطقی به نظر نمی‌رسد.

 

وی افزوده است: درست است که مسیر مشهد دو خطه است اما با توجه به مسافت، تا مسافری از تهران به مشهد برسد ( 900 کیلومتر) می‌تواند سه بار تا رشت رفته باشد ( 300 کیلومتر). مسئله بسیار ساده است با کاهش سرفاصله و فاصله ارسال قطارها و مهمتر با استفاده از سیستم‌های ایمنی پیوسته و بلاانقطاعی که به‌صورت real_Time عمل کنند می‌توان به آمار 4 میلیونی رسید.

 

این کاربر تاکید کرده است: از سوی دیگر "اقبالِ مسافران" به یک مسیر ریلی را، معمولادو خطه بودن یا نبودن آن تعیین نمی‌کند، کافیست به حجم ترافیک مسیر تهران_ رشت در هر فرصت و هر تعطیلی در ماه توجه کنیم.


وی خاطرنشان کرده است: از سوی دیگر، آمار مسافران محلی از تهران به رشت، نسبت به سایر استان‌ها بسیار بالاست، منظور متخصصین، شاغلین و ...اهل رشت است که در تهران مشغول خدمتند.


این کاربر همچنین یادآور شده است: ظرفیت توریستی و گردشگری مسیر ریلی گیلان، با آغاز به کار خطوط مسافری به‌تدریج بیشتر و بیشتر آشکار خواهد شد در این میان نباید از ظرفیت جذب توریست خارجی در این مسیر زیبای ریلی نیز به‌سادگی گذشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.