| کد خبر: 135794 |

◄ برنامه ششم و بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل ریلی

یک کارشناس حمل‌ونقل ریلی معتقد است اگر چه در حال‌حاضر سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل ریلی به گونه‌ای است که سود مستقیمش از سود بانکی مدت‌دار کمتر است اما دو مصوبه مهم دولت در برنامه ششم عدم توازن فعلی در این بخش را برعکس میکند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل ریلی معتقد است اگر چه در حال‌حاضر سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل ریلی به گونه‌ای است که سود مستقیمش از سود بانکی مدت‌دار کمتر است اما دو مصوبه مهم دولت در برنامه ششم عدم توازن فعلی در این بخش را برعکس میکند.

 

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا سید وکیلی در توضیح این دیدگاهش گفت: در ماده 52 برنامه ششم توسعه به منظور تقویت اقتصاد حمل‌و‌نقل ریلی و ترغیب سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی در این زمینه و تسریع و تسهیل اجرای طرح‌ها (پروژه‌ها) وافزایش رضایت‌مندی و اقبال عمومی از خدمات ارایه شده در این نوع حمل و نقل دو بند آمده است که اجرای آنها به سوددهی بیشتر سرمایه‌گذاری بخش ریلی می‌انجامد.

 

وی در یک گروه تلگرامی، افزود:در بند الف ماده 52 آمده است که سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی در احداث و بهره‌برداری از حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری و برون‌شهری مانند سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته خواهد بود.

 

سید وکیلی اظهار داشت: در بند ب این ماده نیز  آمده است که مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل‌و‌نقل ریلی علاوه بر معافیت‌های مذکور در بند 12 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده با نرخ صفر محاسبه خواهد شد.

 

قابل ذکر است سعید قصابیان کارشناس ریلی در یادداشتی که چند روز پیش در تین‌نیوز منتشر شد نوشت: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد که هزینه‌ها در حمل‌ونقل ریلی با تفاوت زیادی بر درآمد غلبه دارند  و نرخ برگشت مطلوب نیست و لذا سرمایه‌گذاری توجیه ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.