| کد خبر: 134790 |

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه راه آهن میانه-اردبیل

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از راه آهن میانه-اردبیل گفت: امروز رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با سفر به استان اردبیل از روند اجرای این خط ریلی بازدید کردند و در رابطه با نحوه تامین مالی این پروژه تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از راه آهن میانه-اردبیل گفت: امروز رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با سفر به استان اردبیل از روند اجرای این خط ریلی بازدید کردند و در رابطه با نحوه تامین مالی این پروژه تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی گفت : امروز جناب آقای رضایی رئیس کمیسیون عمران و اعضای این کمیسیون از پروژه راه آهن میانه-اردبیل  بازدید کردند که در نتیجه آن تصمیمات مهمی در رابطه با نحوه تامین مالی این پروژه اتخاذ شد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اهمیت پروژه راه آهن میانه-اردبیل اظهار داشت: از طریق این خط ریلی و اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور، مراودات اقتصادی بین این استان و آذربایجان شرقی تقویت خواهد شد. از سوی دیگر با توجه به وجود کارخانه ذوب‌آهن در استان اردبیل می توان از طریق حمل و نقل ریلی مواد اولیه و مورد نیاز از بنادر جنوبی کشور و استان های کرمان، خوزستان و اصفهان را به اردبیل رساند.

 

خادمی یادآور شد: راه آهن میانه اردبیل به طول 175 کیلومتر در دو بخش میانه-فیروزآباد به طول 79 کیلومتر و فیروزآباد-اردبیل به طول 96 کیلومتر در دست اجرا است. نکته قابل توجه اینکه به دلیل کوهستانی بودن منطقه دراین مسیر بالغ بر 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، 31 دستگاه پل دره ای بزرگ به طول 4 هزار و 23 متر ، 3 کیلومتر پل آبرو و 4 کیلومتر گالری در این محور وجود دارد که احداث آنها به عملیات سخت و پیچیده مهندسی نیاز دارد.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن میانه-اردبیل را بیش از 68 درصد و پیشرفت ساختمان ایستگاه‌ها را 32 درصد عنوان کرد که در مجموعه به پیشرفت فیزیکی کل 45.5 درصد می‌رسد.

 

خادمی سرعت طراحی شده این خط ریلی را برای قطارهای مسافری 160 کیلومتر در ساعت و قطارهای باری 120 کیلومتر در ساعت عنوان و اضافه کرد: ترافیک مسافری این راه آهن در سال بیستم 1 ونیم میلیون نفر و ترافیک باری 4 میلیون تن پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.