مدیر کل راه آهن یزد خبر داد؛
اتمام عملیات ریلگذاری تونل و واریانت ریگ ـ زرین
مدیرکل راه آهن یزد از بالاست ریزی تونل و واریانت بلاک ریگـ ـ زرین و ریلواژ خطوط خبر داد.
مدیرکل راه آهن یزد از بالاست ریزی تونل و واریانت بلاک ریگـ ـ زرین و ریلواژ خطوط خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مصطفی داودی از عملیات ریلگذاری تونل و واریانت بلاک ریگ ـ زرین خبر داد و گفت: محور اردکان- چادرملو یکی از پرترافیک ترین خطوط راه آهن است که در سال ۱۳۷۶مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به شیب وفراز و ترافیک سنگین محور مذکور، احداث تونل و واریانت که باعث کاهش شیب و فراز خطوط ریلی می شود، در دستور کار راه آهن قرار گرفت.
مدیرکل راه آهن یزد تصریح کرد: با توجه به حمل مواد معدنی و کنستانتره از معدن بزرگ چادرملو به اقصی نقاط کشور، احداث خط دوم محور اردکان ـ چادرملو به راه آهن پیشنهاد شد که امیدواریم در سال های آینده شاهد شروع عملیات اجرایی آن باشیم.
داودی خاطر نشان کرد: روزانه حدود ۳۸۵ واگن از محور چادرملو به وزن ۲۹هزار و ۵۵۰ تن مواد معدنی و کنستانتره ازچادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان، مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندر عباس ارسال می شود.
وی بیان کرد: طی دوماهه سال جاری از این معدن یک میلیون و ۸۳۲ هزار تن بارگیری صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.
مدیرکل راه آهن یزد گفت: با احداث یک دستگاه تونل به طول ۸۰۰ متر و خط جدید (ریگ – زرین) به طول ۱۴کیلومتر، شیب و فراز بلاک مذکور از ۱۵در هزار به ۱۰ در هزار کاهش یافت که در این رابطه ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و امیدواریم درپایان نیمه اول سال ۹۶ شاهد بهره برداری این بلاک باشیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.