| کد خبر: 133907 |

مدیر کل راه آهن یزد خبر داد؛

اتمام عملیات ریل‌گذاری تونل و واریانت ریگ ـ زرین

مدیرکل راه آهن یزد از بالاست ریزی تونل و واریانت بلاک ریگـ ـ زرین و ریلواژ خطوط خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن یزد از بالاست ریزی تونل و واریانت بلاک ریگـ ـ زرین و ریلواژ خطوط خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مصطفی داودی از عملیات ریلگذاری تونل و واریانت بلاک ریگ ـ زرین خبر داد و گفت: محور اردکان- چادرملو یکی از پرترافیک ترین خطوط راه آهن است که در سال ۱۳۷۶مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

وی افزود: با توجه به شیب وفراز و ترافیک سنگین محور مذکور، احداث تونل و واریانت که باعث کاهش شیب و فراز خطوط ریلی می شود، در دستور کار راه آهن قرار گرفت.

 

مدیرکل راه آهن یزد تصریح کرد: با توجه به حمل مواد معدنی و کنستانتره از معدن بزرگ چادرملو به اقصی نقاط کشور، احداث خط دوم محور اردکان ـ چادرملو به راه آهن پیشنهاد شد که امیدواریم در سال های آینده شاهد شروع عملیات اجرایی آن باشیم.

 

داودی خاطر نشان کرد: روزانه حدود ۳۸۵ واگن از محور چادرملو به وزن ۲۹هزار و ۵۵۰ تن مواد معدنی و کنستانتره ازچادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان، مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندر عباس ارسال می شود.

 

وی بیان کرد: طی دوماهه سال جاری از این معدن یک میلیون و ۸۳۲ هزار تن بارگیری صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

 

مدیرکل راه آهن یزد گفت: با احداث یک دستگاه تونل به طول ۸۰۰ متر و خط جدید (ریگ – زرین) به طول ۱۴کیلومتر، شیب و فراز بلاک مذکور از ۱۵در هزار به ۱۰ در هزار کاهش یافت که در این رابطه ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و امیدواریم درپایان نیمه اول سال ۹۶ شاهد بهره برداری این بلاک باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.