| کد خبر: 133322 |

◄ ادامه روند بهسازی خط ۵ مترو تهران-کرج

تین نیوز

مدیرعامل تراورس از کارگاه بهسازی خط ۵ متروی تهران - کرج و نیز خط متروی هشتگرد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مصطفی معینی، مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) روز گذشته از کارگاه بهسازی خط ۵ متروی تهران – کرج بازدید کرد. وی همچنین از خط متروی هشتگرد نیز بازدید کرد.

خط 5 متروی تهران یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های مترویی در ایران محسوب می‌شود. شرکت تراورس نیز به عنوان پیمانکار بسیاری از برنامه‌های ریلی در راه‌آهن و نیز مترو سال‌هاست در این بخش به فعالیت می‌پردازد.

لازم به ذکر است برای اولین بار در متروی کشور، 665 متر از خطوط اصلی خط 5 متروی تهران در یک روز و توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس)، بهسازی شد.

عملیات بهسازی خط 5 متروی تهران، 13 اسفند ماه در محدوده بلاک اتمسفر - گرم‌دره و در محل گالری گرم‌دره (محدوده کیلومتر 24 الی 25 و زیرگذر مترو از بزرگراه تهران – کرج) ادامه یافت و برای اولین‌بار در متروی کشور، 665 متر از خطوط اصلی آن در یک روز و توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس)، بهسازی شد.

البته این شرکت قبلاً در بهسازی خطوط راه‌آهن رکورد بیش از 1000 متر بهسازی در یک روز را در بهسازی خطوط راه‌آهن جنوب به ثبت رسانده که با توجه به شرایط خطوط مترو و تفاوت‌های موجود ازنظر شبکه برق بالاسری و همچنین تجهیزات و کابل‌های برق و سیگنالینگ کار شده در بستر خط و همچنین شرایط بسیار دشوار انجام چنین عملیاتی در داخل تونل و محیط‌های سربسته با مشکلات شدید تنفسی، ثبت این متراژ و رکورد، ارزش و نمود بیشتری پیدا می‌کند.

بهسازی خط 5 متروی تهران، با توجه به گذشت 18 سال از زمان بهره‌برداری و حجم بالای تردد در آن، در دستور کار شرکت بهره‌برداری متروی تهران قرار گرفته و شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن، با توجه به سابقه درخشان خود در اجرای پروژه‌های ملی و کلان این‌چنینی؛ به‌عنوان پیمانکار، مجری اجرای پروژه مذکور است.

شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) در راستای اصل 44 قانون اساسی کشور در اردیبهشت ماه سال 1389 به بخش خصوصی واگذار شد. فلسفه وجودی این شرکت کمک به توسعه و نگهداری راه‌آهن کشور است و در همین راستا وظائف اصلی شرکت تولید تراورس برای خطوط راه‌آهن، روسازی، بازسازی خطوط ریلی و نیز نگهداری از خطوط و ابنیه فنی موجود در شبکه راه‌آهن سراسر کشور است البته این شرکت در زمینه توسعه و نگهداری از شبکه ریلی بسنده نکرده و بر اساس سیاست‌های این شرکت فعالیت‌ها را در زمینه‌های عمرانی، راه‌سازی و شوسه گسترش داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.