| کد خبر: 132169 |

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن خبر داد:

◄ عملیات بازسازی ۴۷ کیلومتر از خطوط محور جنوب کلید خورد

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن اظهار داشت: عملیات بازسازی 47 کیلومتر محور جنوب با بازسازی بلاک تنگ 7- تنگ 5 از امروز کلید خورد.

تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن اظهار داشت: عملیات بازسازی 47 کیلومتر محور جنوب با بازسازی بلاک تنگ 7- تنگ 5 از امروز کلید خورد.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز از آغاز عملیات بازسازی 47 کیلومتر محور جنوب با بازسازی بلاک تنگ 7 تا تنگ 5 خبر داد.

 

یزدانی در ادامه اظهار داشت: تاکنون ١٥٠ کیلومتر از این محور پس از گذشت ٧٠ سال از ساخت اولیه بازسازی شده و با انجام این پروژه به میزان  ۴۷ کیلومتر بازسازی این محور تکمیل می شود.

 

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در ادامه افزود: مهم‌ترین بخش این محور به طول 47 کیلومتر حدفاصل ایستگاه تنگ 7 تا شهبازان از لحاظ وضعیت جغرافیایی و صعب‌العبور بودن منطقه، راه‌آهن این پروژه را در شرایط بسیار خاصی که عملیات بازسازی آن با تمهیدات ویژه اندیشیده شده از امروز کلید زد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قابل ذکر است بخش قابل توجهی از محدوده مذکور (بیش از ۷۵%) را ابنیه فنی مشتمل بر پل و تونل است و در نتیجه شرایط فنی پیچیده‌ای را جهت اجرای پروژه به وجود آورده است.

 

یزدانی در ادامه گفت: بر این اساس و در جهت بهره‌وری بالاتر استفاده حداکثری از زمان و امکانات موجود، مقرر گردیده عملیات مسیر تنگ 7 تا تنگ 5 به صورت مسدودی ۴ شبانه‌روز مداوم انجام گیرد.

 

وی در پایان اظهار داشت: این عملیات با بسیج کلیه امکانات و تجهیزات در حال انجام بوده و به لحاظ فنی و اجرایی در نوع خود بی‌نظیر است.

 

اداره کل راه‌آهن زاگرس یکی از نواحی هجده‌گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مأموریت بهره‌برداری از شبکه و تجهیزات آن به منظور ارائه خدمات حمل‌ونقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت‌تپه تا تنگ هفت به طول ۲۲۵ کیلومتر و با سه شرکت اقماری (قطارهای مسافری رجاء، خدمات خط و ابنیه فنی، شرکت خدمات مهندسی ساختمان و تأسیسات) و سایر شرکت‌های دیگر با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک نظارت کامل بر این شبکه را به عهده دارد.

 

 راه‌آهن ناحیه زاگرس به دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشهر، آبادان، بندر امام خمینی، ماهشهر و خلیج فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر در شمال خوزستان به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.