| کد خبر: 131645 |

آغاز عملیات اجرایی برقی شدن قطار تهران- مشهد در سال جاری

تین نیوز

عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات اجرایی برقی شدن قطار تهران – مشهد امسال آغاز شده و تا چهار سال دیگر به پایان خواهد رسید و فاصله زمانی سفر را به ۶ ساعت کاهش خواهد داد.

 

 به گزارش خانه ملت: سعید رسولی با تشریح دستاوردهای راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه ویژگی های ذاتی حمل و نقل ریلی بسیار نزدیک و مرتبط با چشم اندازهای اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت:با توجه به ویژگی های راه آهن و حمل و نقل ریلی به خصوص در کاهش مصرف سوخت ، کاهش آلایندگی های زیست محیطی و همچنین کاهش تلفات جاده ای می توان گفت که توسعه حمل و نقل ریلی تبلور اقتصاد مقاومتی است.

 

توسعه حمل و نقل ریلی موجب تقویت اقتصاد ملی می شود

وی با اشاره به اینکه هر چه به توسعه حمل و نقل ریلی در بعد کمی و کیفی توجه کنیم موجب تقویت اقتصاد ملی می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی هایی که موسسات مختلف در سطح دنیا انجام داده اند و شاخص های مختلف نشان می دهد که به با کاهش این هزینه ها که در هر تن کیلومتر 810 ریال  برآورده می شود صرفه جویی بسیار خوبی اتفاق می افتد که اگر این عدد را در میزان حمل بار و مسافر که در سال اتفاق می افتد ضرب کنیم عدد قابل توجهی بدست می آید که مستقیما به جیب اقتصاد کشور بر می گردد.

 

رسولی با بیان اینکه هر تن کیلومتر حمل بار 35 سی سی، مصرف سوخت را کاهش می دهد ، تصریح کرد: تعبیر بنده از میزان صرفه جویی سوخت در استفاده از حمل و نقل ریلی این است که می توان صرفه جویی حاصل از مصرف سوخت ناشی از انتقال بار - مسافر به ریل را  معادل یک میدان نفتی تلقی کرد و آن را به عنوان یک ذخیره ارشمند برای کشور میدان نفتی راه آهن نام گذاری کرد چراکه وقتی این عدد را ضرب در 27 میلیارد تن کیلومتر حمل بار در سال می کنیم، رقم قابل توجهی خواهد شد.

 

عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پس از حمایت های همه جانبه ای مقام معظم رهبری از توسعه حمل و نقل ریلی و تبلور آن در بندهای 24 و 25 سیاست های کلی ابلاغی برنامه ششم ، دولت پیشنهادات بسیار خوبی را در لایحه برنامه ششم،ارائه کرد و با کمک مجلس امروز مصوبات بسیار خوبی در برنامه ششم برای توسعه حمل و نقل ریلی وجود دارد که اگر  ظرفیت های قانونی بوجود آمده عملیاتی شود، موجب اشتغال پایدار و رونق تولید خواهدشد چراکه حمل و نقل ریلی به دلیل کاهش هزینه های حمل و نقل که بخش عمده ای از هزینه های تولید است موجب می شود که قیمت تولیدات داخلی قابلیت رقابت پیدا کند.

 

حرکت قطار گردشگری برای معرفی جاذبه های دیدنی ایران

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که می توانیم به آن بپردازیم موضوع گردشگری ریلی است افزود: این روزها مردم مرتب اخبار وارد شدن قطارهای گردشگری اروپایی به ایران را می شنوند و در این حوزه خوشبختانه امسال موفق شدیم، در ابتدای تعطیلات نوروز 96 قطار گردشگری خوزستان را راه اندازی کنیم که گردشگران را به نقاط بسیار بکر و جاذبه های دیدنی این مسیر منتقل می کرد.

 

رسولی ادامه داد: روستاهایی که در مسیر  واقع شده بودند نیز برای گردشگران جذابیت فراوانی داشت و باعث می شد که آن ها در ایستگاههایی که در مجاورت با روستاها قرار گرفته بود پیاده شده و از محصولات محلی و بومی که روستائیان در ایستگاه ها عرضه کرده بودند خریداری واستفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه به دلیل حرکت  قطار گردشگری شور و شوقی در مردم منطقه  بوجود آمده است گفت: توسعه این قطار در سطح کشور می تواند اتفاق بسیار خوبی باشد که در حال حاضر در شمال کشور نیز این قطار راه اندازی شده تا از این طریق به  ایجاد اشتغال پایدار کمک کرده و جاذبه های دیدنی کشور به مردم معرفی شود.

 

در سال 95 به رکورد حمل 40 میلیون تن حمل بار رسیدیم

وی تصریح کرد: خوشبختانه در پایان سال 95 در تاریخ راه آهن جمهوری اسلامی ایران رکورد حمل بار پشت سر گذاشته شد و با فاصله بسیاری نسبت به رقم قبلی، رکورد حمل بار در کشور که حدود 35 میلیون تن بود  را  به عدد 40.4 میلیون تن حمل بار رساندیم و با این اتفاق انگیزه پیدا کردیم تا برای انجام تکلیفی که در برنامه ششم قانونگذار برای راه آهن در نظر گرفته به طوری که در انتهای برنامه سهم حمل و نقل ریلی دربار رابه 30 درصد و در مسافر به 20 درصد برسانیم، دست یابیم هر چند که هدف گذاری ما برای سال 96  حمل 62 میلیون تن بار است.

 

وی با بیان اینکه امسال در راه آهن بهره وری را در دستور کار خود قرار داده ایم افزود: از همه همکاران خود در خانواده بزرگ راه آهن خواسته ایم که سعی کنند با ارتقای بهره وری از میزان اعتبارات و امکاناتی که در اختیار داشتیم بیشترین بهره را برده و بتوانیم در پایان سال 96 پشت سر گذاشتن هدف سال در افق برنامه ششم را جشن بگیریم.

 

امسال شاهد تشکیل شرکت قطار حومه ای در راه آهن خواهیم بود

رسولی با اشاره به اینکه در ارتباط با حوزه مسافری در برنامه ششم حکمی مصوب شد که در آن راه آهن جمهوری اسلامی ایران مکلف شد شرکت قطارهای حومه را تشکیل دهد، گفت: امسال شاهد تشکیل سازمان و شرکت قطار حومه ای در راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم و از آنجایی که برای شهرهای بزرگ و کلان شهرها یکی از معضلات اصلی تردد ساکنین شهرهای اقماری است که برای کار و تلاش روزانه مجبورند به شهرهای بزرگ مراجعه کرده و دوباره به محل سکونت خود برگردند، این موضوع را در دستور کار قرار داده و از سال 93 به طور جدی به این مسئله پرداختیم.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر در مسیر کرج به صورت 4 خطه اقدام کرده و در مسیر گرمسارنیز این کار با سه خط انجام شده که کار خط سوم به پایان رسیده است؛ همچینن در مسیرهای اهواز - خرمشهر، اهواز- اندیمشک ، تهران- کرج و  تهران به قزوین- هشتگرد- اسلام شهر- پاکدشت و ورامین قطار حومه ای راه اندازی کرده ایم که استقبال خوبی از آن صورت گرفته و با نرخ بسیار کم این کار انجام می شود.

 

واگذاری کامل تصدی گری در راه آهن جمهوری اسلامی  

وی افزود: شبکه حمل و نقل ریلی مسافری باید رقابتی و قیمت آن به گونه ای تنظیم شود که برای مردم قابل استفاده باشد و آن ها به سهولت بتوانند دسترسی داشته باشند و با جذب مسافر از جاده به ریل ضمن مزایایی که برای اقتصاد ملی ایجاد می کنیم، از تلفات جاده ای پیشگیری کرده و  از هدر رفت انرژی و سوخت نیز جلوگیری می کنیم که این بخش باید از سوی دولت به طور مستقیم حمایت و به آن یارانه پرداخت شود چراکه طبق قانون اصل 44 تصدی گری در راه آهن جمهوری اسلامی به طور کامل واگذار شده  و در حال حاضر در حمل بار و حمل مسافر ناوگان موجود در اختیار بخش خصوصی است و شرکت ها هستند که خدمات را ارائه می کنند و ما تنها نقش حاکمیتی داشته و به عنوان دستگاه بهره بردار بر کار آن ها نظارت داریم.

 

عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص سرنوشت طرح عملیاتی کردن قطار های سریع السیر و  برقی در کشور گفت: توسعه و تعمیق تکنولوژی حمل و نقل از موضوعاتی است که همیشه در دستور کار راه آهن بوده و به طور جدی به آن توجه داریم و از این رو، برای مسیرهایی که با پایتخت فاصله کمتری دارند اگر سرعت قطارها به گونه ای شود که رفت و آمد  اقتصادی شده  و زمان بسیار کمتری به خود اختصاص دهد طبیعی است که این اتفاق، باعث رونق اقتصادی خواهد شد.

 

قطار تهران – مشهد 4ساله برقی می شود

وی در ادامه با بیان اینکه برای این بخش باید به سمتی برویم که این کارها را با جلب سرمایه گذاری انجام دهیم و متکی به منابع و بودجه دولت نباشیم، تصریح کرد: در ارتباط با برقی کردن قطارها باید گفت که محور تهران – مشهد که از محورهای پرتردد مسافری است، در دستور کار قرار دارد و همه مراحل قانونی آن طی شده و مشکل سرمایه گذاری آن حل شده و امسال عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد و در طرحی که برای انجام این کار در نظر گرفته شده چهارسال زمان دیده شده است که در انتهای  این طرح با سرعت200 کیلومتر، زمان سیر نزدیک به 6 ساعت کاهش پیدا می کند که این اتفاق بسیار مهمی است.

 

کارکنان راه آهن خود را خادم الرضا (ع) می دانند

رسولی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران این است که خود را خادم الرضا (ع) می دانند و خدمت گذاران زائران امام رضا (ع) هستند.

 

اکثر محورها را مجهز به قطار سریع السیر خواهیم کرد

وی همچنین افزود: در ارتباط با قطارهای سریع السیر، این تکنولوژی تا کنون در ایران استفاده نشده و برای اولین مرتبه در مسیر تهران- قم – اصفهان در دستور کار قرا دارد که امیدواریم به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود؛ همچنین در مسیرهای دیگری نیز همچون قم- اراک و تهران- همدان در دستور کار است و مطالعات آن آغاز شده است و شاهد خواهیم بود که این تکنولوژی بعد از ورود به کشور به سرعت بومی شود تا بتوانیم اکثر محورها را به قطار های پرسرعت تغییردهیم.

 

ناوگان باری و مسافربری در اختیار بخش خصوصی است

وی در پاسخ به سئوال در خصوص نوسازی ناوگان راه آهن خاطرنشان کرد: ناوگان باری و مسافربری در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و تعمیر، بهره برداری و نگه داری از آن نیز توسط  این بخش صورت می گیرد.در این حوزه ناوگان فرسوده ای داشتیم و می توان گفت که تا حدودی داریم که این ناوگان نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و در این راستا اقداماتی صورت گرفته است و  تلاش ما این است که از حداکثر توان تولید داخل برای تامین آن استفاده کنیم اما ظرفیت مشخصی برای تولید داخل وجود دارد اما برخی مسائل جانبی از جمله تامین مالی باعث شده است داخل کشور خیلی نتواند نیاز شبکه حمل و نقل ریلی و شرکت های خصوصی را به صورت کامل پاسخ دهد.

 

28 هزار واگن باید به شبکه ریلی اضافه شود

وی در ادامه تصریح کرد: در برنامه ریزی صورت گرفته برای رسیدن به هدف 30 درصد جابه جایی بار، پیش بینی ما این است که 28 هزار واگن باید به شبکه موجود اضافه شود که این اتفاق قرار است در یک بازه زمانی چند ساله رخ دهد،بنابراین برای تولید داخل برنامه ریزی هایی صورت گرفته که بخشی از آن باید با مشارکت تامین کنندگان خارجی صورت بگیرد و شرکت های حمل و نقل ریلی تلاش می کنند که ناوگان خود را نوسازی کنند.

 

قطارهای با عمر بالای 45 سال را از رده خارج کردیم

وی ادامه داد: در حوزه مسافری نیز سال گذشته قطارهای با عمر بالای 45 سال را از رده خارج کردیم و سال بعد 35 سال و به تدریج به سمتی می رویم که به تدریج عمر متوسط ناوگان را کاهش دهیم اما واقعیت این است که در حوزه مسافری، قیمت بلیت هایی که دریافت می شود، حجم سرمایه گذاری را پوشش نمی دهد چراکه یک واگن مسافری با ظرفیت 40 مسافر حدود 3 میلیارد تومان قیمت دارد.

 

وی افزود: کسی که می خواهد در حوزه حمل و نقل مسافر، سرمایه گذاری کند و اتوبوس بخرد حتی برای خرید اتوبوس های وی. آی. پی با صندلی های کمتر و ظرفیت 26 مسافر نیز قیمت بسیار ناچیزی نسبت به قیمتی می پردازد که باید برای خرید یک واگن قطار هزینه کند، بنابراین شیب به آن سمت می رود و ما اگر می خواهیم به  اقتصاد ملی کمک کنیم باید تسهیلاتی فراهم کنیم که سرمایه گذاری در این بخش اقتصادی شود.

 

هر واگن در صورت بازسازی 30 سال سرویس می دهد

رسولی ادامه داد: واگن در صورت بازسازی حداقل 30 سال سرویس می دهد و یک هفتم نسبت به جاده سوخت مصرف می کند، ایمنی بالایی دارد چراکه تلفات حمل و نقل ریلی در مقایسه با رقم سرسام آور تصادفات جاده ای، تقریبا صفر است. به جز اینکه سانحه ای ممکن است اتفاق بیفتد و در یک سال یک دفعه متاسفانه شاهد جان باختن تعداد زیادی از افراد باشیم.

 

عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: باید به شیوه های مختلف از تامین، بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی حمایت شود و ما پیشنهادت متعددی را به مراجع ذی ربط ارائه کرده و از آن ها خواسته ایم که کمک کنند از طریق تشکیل لیزینگ ریلی و تامین مالی به صورت کلی تعدادی واگن تامین شده و این واگن ها به صورت اجاره ای در اختیار مالکین شرکت های حمل و نقل ریلی قرار داده شود و از محل درآمد آن هزینه های واگن نیز مستهلک شود.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تصوری که از توسعه حمل و نقل ریلی وجود دارد این است که امروز باید سرمایه گذاری اما سال های دور بهره برداری کرد و به همین دلیل سرمایه گذران به سراغ مسیر های کوتاه می روند که البته در دراز مدت پرهزینه است در حالی که اگر ناوگان ریلی را بازسازی و نوسازی کنیم و تعداد آن را به تعداد مورد نیاز برسانیم موجب سرعت سیر بیشتر و امکان تردد بیشتر قطارها می شود ، آنگاه از شبکه موجود ریلی می توان تا 40 درصد بیشتر بهره برداری کرد.

 

در برنامه ششم احکامی به تصویب رسید که می تواند انقلابی در حمل و نقل ریلی باشد

وی همچنین خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه کشور احکامی که به تصویب رسیده که می تواند زمینه انقلابی در حمل و نقل ریلی باشد به شرطی که هم ما در راه آهن قدر این ظرفیت را بدانیم و هم مراجعی که باید از ما حمایت کنند، در این مسیر ما را همراهی کنند.

 

وی ادامه داد: یکی از این احکام این بود که در برنامه ششم تصویب شد هرگونه سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی مشابه سرمایه گذاری در مناطق محروم است که این باعث ایجاد مزیت در حمل و نقل ریلی شده  و برای سرمایه گذار جاذبه ایجاد می کند. همچینن در برنامه ششم مصوب شد که یک درصد از درآمدهای نفت و گاز کشور به توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص یابد که باید  ساز و کارهای بودجه ای  آن تعبیه و در عمل  برای آن برنامه ریزی شود.

 

راه آهن مشمول قانون توسعه گردشگری می شود/ ایستگاه راه آهن می تواند فرهنگ سرا باشد

رسولی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تصویب شده است که راه آهن مشمول قانون توسعه گردشگری شود، افزود: اینکه ما نگاه خود را تغییر دهیم و به ایستگاههای راه آهن به عنوان اماکنی که در چرخه گردشگری قرار دارند، نگاه کنیم، می تواند ما را به هدف نزدیک کند چراکه ایستگاههای راه آهن در سطح کشور در مرکز شهرها قرار گرفته است و این ایستگاه مختصاتی دارد که می تواند کارکرد فرهنگ سرا داشته باشد، مراسم ها و مناسبت های فرهنگی و هنری در آن  برگزار شود و تعامل مردم با ایستگاهها بیشتر باشد و این کار در اروپا و کشورهای دیگر اتفاق می افتد.پ به طوری که گاهی گالری نقاشی در ایستگاه راه آهن برگزار می شود که همه این ها به توسعه گردشگری کمک می کند.

 

در گذشته ایستگاه های راه آهن را به خارج از شهر منتقل کردند که غیر کارشناسانه بود

وی خاطرنشان کرد:متاسفانه در مقطعی در گذشته دولت تصمیم گرفت که  ایستگاههای راه آهن را به خارج از شهر منتقل کند که غیر کارشناسانه بود، بنابراین خطوطی که در آن دوره طراحی شد با این فرض که ایستگاه در خارج از شهر باشد، طراحی شد اما به عنوان مثال اخیرا با اتمام عملیات ریل گذاری خط همدان یکی از اشکالاتی که وجود داشت و در حال بر طرف کردن آن هستیم، این بود که ایستگاه راه آهن کیلومتر ها خارج از شهر طراحی شده است در حالی که باید حمل و نقل و مسافرت را تا حد امکان آسان و سهل طراحی کنیم اما در طرح قبلی ایستگاه را به خارج از شهر انتقال داده که این موضوع و مشکلاتی را ایجاد کرده بود و در حال حاضر در همدان تملک زمین برای ایستگاه در داخل شهر نهایی و با شهرداری توافق شده و محل احداث ایستگاه تهیه شده است و تا فاصله باقی مانده ریل گذاری خواهد شد.

 

اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور تا خرداد

وی با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت ماه و اواسط خردادماه 5 مرکز استان به شبکه ریلی وصل خواهند شد که شامل شهرهای رشت، همدان، کرمانشاه، ارومیه و تبریز خواهند بود و خوشبختانه بر اساس قول هایی که داده شده به موقع این کار انجام خواهد شد و این مراکز استان نیز از نعمت حمل و نقل ریلی برخوردار می شوند.

 

رسولی همچنین در خصوص میزان رضایتمندی مسافران از قیمت بلیت وخدمات ارائه شده در راه آهن گفت:واقعیت قضیه این است که در ارتباط با نرخ نظر کارشناسی ما این است که بر اساس ویژگی های مهمی که حمل و نقل ریلی دارد، به هر دلیل و با هر عاملی بتوانیم حمل و نقل ریلی را توسعه دهیم، به اقتصاد کشور کمک کرده ایم.

 

درآمد شرکت راه آهن از محل دریافت تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی است

وی خاطرنشان کرد: درآمد عمده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از محل دریافت تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی است و اعتبارات دولتی عمرانی است و ما به عنوان کارگزار و پیمانکار این اعتبارات را برای دولت هزینه می کنیم  و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درآمد خود را باید از محل فعالیت های خودش تامین کند، ضمن اینکه هزینه های جاری نیز وجود دارد بنابراین قسمت عمده درآمد ما تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی است که این تعرفه از گذشته برای مسافری صفر بوه است.

 

وی ادامه داد: در حوزه باری در انتهای سال 92 حدود 58 درصد از این تعرفه سهم راه آهن جمهوری اسلامی ایران بوده است و میزانی از باقی مانده آن سهم واگن دار ومقداری سهم لوکوموتیو بوده است این در حالی است که واگن و لوکوموتیو متعلق به بخش خصوصی است و اگر قرار باشد با حمل و نقل جاده ای رقابت کرده و بار را جذب ریل کنیم که دستور موکد مقام معظم رهبری است ،تعرفه حق دسترسی سهم خود را کاهش داده و برنامه ریزی کردیم که در یک دوره 8 ساله این تعرفه به 20 درصد برسد اما در دوره ای سه ساله آن را به حدود 23 درصد رسانده  و با شیب بسیار تندی تعرفه خود را کاهش داده ایم  که این موجب شده است درآمدهای راه آهن کاهش پیدا کند.تنها به این دلیل که حجم بار بیشتری بر روی ریل منتقل شود.

 

عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: درحوزه مسافری، شرکت هایی که مسافر جابجا می کنند، نیز از تورمی که در جامعه وجود دارد، برخوردار هستند باید با تاکیداتی که ما می کنیم، کیفیت خدمات خود را ارتقاء دهند، ناوگان خودرا بازسازی و نوسازی کنند و پذیرایی با کیفیتی  به مسافران ارائه دهند که وقتی همه این ها را می خواهیم پشت سر همه این یک تصویر اقتصادی وجود دارد چراکه اثر گذاری اقتصادی دارد.

 

در افزایش دادن نرخ بلیت معذوریت داریم

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، در ارتباط با افزایش دادن نرخ بلیت معذوریت داریم  چراکه اگر بخواهیم نرخ بلیت را مطابق هزینه هایی که می شود افزایش دهیم، قیمت بلیت به گونه ای می شود که سفر با قطار برای بسیاری از افراد صرفه اقتصادی نخواهد داشت و آن ها ترجیح می دهند خودروی ارزان قمیتی تهیه کرده و با خانواده خود به مسافرت برود که در این صورت شاهد بالا رفتن آمار سوانح رانندگی خواهیم بود از این رو باید باید حتما به شیوه ای حمایت شود چراکه هزینه ها بسیار بالاتر از قیمت بلیت است.

 

وی افزود: در حال حاضر بعضی از شرکت های مسافربری اعلام کرده اند که از پایان اردیبهشت یا ابتدای خرداد دیگر نمی توانند در مسیرهای تکلیفی یا حومه ای تردد کنند. چراکه آن مسیر، برای آن ها اقتصادی نیست در حالی که هم ما نمی توانیم آن خط را حذف و مردم را از خدمت محروم کنیم هم باعث می شود که فعالیت غیر اقتصادی باشد که این گونه فعالیت را طبق قانون نمی شود به بخش خصوصی تحمیل کرد بنابراین دولت باید ورود کرده و خودش این کار را انجام بدهد به این معنا که اعلام کند این کار را با پرداخت یارانه انجام می دهد و مقدای از آن هزینه را تقبل کرده و بگوید شرکت ها  مبلغ جزئی از مسافر بگیرند.

 

کمک مجلس به دولت برای جذب سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی

رسولی خاطرنشان کرد: افزود: در برنامه ششم و در بسیاری از قوانین دیگر از آنجایی که از اولویت های اصلی این دولت توسعه حمل و نقل ریلی است پیشنهادات خوبی به مجلس داده شد و مجلس نیز کمک بسیاری به دولت کرد و قوانینی تصویب شد که این قوانین به اقتصادی کردن سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی کمک کرده است اما همچنان ما در حوزه حمل و نقل مسافر نیازمند حمایت های بیشتر هستیم.

 

در فرودین امسال هیچ گونه افزایش قیمیت بلیت نداشتیم

وی تصریح کرد: امسال در فرودین ماه هیچ گونه افزایش قیمیت بلیت نداشتیم و شرکت ها باهمان شاخصی که سال 95 مسافر حمل کرده بودند، خدمت رسانی کردند و خوشبختانه علی رغم اینکه حدود 350 واگن مسافری فرسوده را سال قبل از رده خارج کرده و به همین نسبت با کمبود صندلی مواجه شدیم، انتظار می رفت که تعداد حمل مسافرمان کاهش داشته باشد اما این مشکل را با چرخشی کردن قطارها حل کرده وسعی کردیم کمبود صندلی پوشش داده شود به گونه ای که از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 که پیک مسافرت نوروزی بود حدود یک درصد نیز افزایش حمل مسافر داشتیم.

 

سامانه تلفنی راه آهن  از مصادیق حقوق شهروندی است

عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در مورد کیفیت خدمات، این موضوع در دستور کار راه آهن قرار دارد و خوشبختانه خدمت به عموم مردم از افتخارات راه آهن جمهوری اسلامی است و همکاران ما همه  تلاش خود را انجام داده اند که خدمات خوبی به مردم ارائه دهند و سامانه تلفنی ما در در اداره کل نظارت راه آهن  که از مصادیق حقوق شهروندی است در اختیار مردم است تا آن ها از این طریق پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را مطرح کنند و ما نیز از این پل ارتباطی متوجه میزان رضایت مندی مردم  خواهیم شد و شاخص عملی و واقعی برای ماست هر چند که باید همواره شرایط بهتری برای خدمت رسانی در خورشان مردم فراهم کنیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.