| کد خبر: 130426 |

با انتشار تحلیلی از وضعیت ریلی کشور بیان شد

◄ دلایل ضرورت انتخاب مجدد روحانی از زبان محسن پورسیدآقایی

تین نیوز

رئیس سابق شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با انتشار تحلیلی از وضعیت فعلی و گذشته ریلی کشور، ضمن ضروری دانستن ادامه حضور رئیس‌جمهور فعلی در کسوت مدیریت قوه مجریه کشور، حمایت خود را از حسن روحانی اعلام کرد.

 

محسن پورسیدآقایی در این تحلیل تاکید کرده است که اکنون به یمن توجه دولت به بخش ریلی در طول این دوره ترانزیت ریلی سه برابر شده، حمل بار بیش از بیست درصد افزایش یافته، کیفیت قطارهای مسافری که تنزل یافته بود بهبود یافته، حقوق کارکنان عزیز راه‌آهن بیش از دو برابر شده و طرح تجمیع نیروهای شرکتی به اجرا درآمده که انشاءالله امسال کامل خواهد شد.

 

متن کامل اعلام حمایت رئیس سابق شرکت راه‌آهن به شرح زیر است:

بدون شک توسعه روزافزون راه‌آهن در این دوره مدیون دستورات و حمایت‌های بی‌دریغ آقای دکتر روحانی بوده است و این حمایت‌های عملیاتی نشان داد که یک رئیس‌جمهور قبل از همه‌چیز باید یک استراتژیست باشد و مسیر صحیح توسعه کشور و راه‌های عملیاتی کردن آن را بداند؛ والا در دولت قبل که رئیس‌جمهور محترم آن مدرک دکترای عمران و حمل‌ونقل داشت و شعارهای زیادی نیز در جهت حمایت از توسعه ریلی می‌داد به‌دلیل ضعف دانش راهبردی ضعیف‌ترین عملکرد را در تمام دوران پس از انقلاب داشته است.

 

بودجه‌های راه‌آهن در دولت آقای روحانی درحالی‌که با افت قیمت نفت و کمبود شدید منابع روبه‌رو بود، بیش از سه برابر دولت قبل -باوجود درآمدهای نجومی نفتی- بوده است.

 

همیشه این سؤال در میان کارکنان راه‌آهن وجود دارد که اگر دولت توانسته است در این شرایط این مقدار بودجه به بخش ریلی تخصیص دهد چطور در دورانی که به دلیل درآمدهای بالای دولت به‌دنبال راهی برای هزینه کردن آن می‌گشتند به این بخش توجه نشد.

 

اکنون به یمن توجه دولت به این بخش در طی این دوره ترانزیت ریلی سه برابر شد. حمل بار بیش از بیست درصد افزایش یافت. کیفیت قطارهای مسافری که تنزل یافته بود بهبود یافت. حقوق کارکنان عزیز راه‌آهن بیش از دو برابر شد. طرح تجمیع نیروهای شرکتی به اجرا درآمده که انشاءالله امسال کامل خواهد شد. رکورد احداث خطوط جدید و دوخطه کردن خطوط موجود شکسته شد و ده‌ها موفقیت دیگر رقم خورد؛ و همه این‌ها به‌واسطه حمایت‌های آقای دکتر روحانی و پشتکار و عملیاتی بودن کارگزاران این دولت بوده است.

 

کسانی که از اشتغال و توسعه دم می‌زنند خوب است که عملکرد واقعی خود را نشان دهند. شغل تنها از طریق توسعه و افزایش بودجه‌های عمرانی و بهبود فضای کسب‌وکار ایجاد می‌شود و این مسیر صحیحی است که این دولت در پیش‌گرفته و تمام اهتمام خود را صرف آن کرده است. کسانی که برخلاف سیاست تمام کشورهای توسعه‌یافته در دنیا هرروز شعار خروج راه‌آهن از شهرها را سر می‌دهند چگونه می‌خواهند زیرساخت‌های کشور را توسعه دهند؟

 

به نظر اینجانب در شرایط فعلی و جهت ادامه سیاست‌های صحیح دولت در توسعه زیرساخت‌های کشور ادامه حضور آقای دکتر روحانی امری ضروری است و همه باید همت کنیم و انشاءالله با مشارکت گسترده در روز انتخابات سرنوشت آینده کشور را تعیین کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • a_kh 0 0

    برغم توجه دولت یازدهم به حمل و نقل و زیر ساختهای آن، متاسفانه برخی با بی انصافی پرسند:" این دولت چه کرد؟"_ درین بین یک مثال می تواند علل برخی نارضایتی ها را مشخص کند، رئیس دانشگاهی را می شناختم که طی مدت چهار سال که در ریاست و مدیریت ارشد دانشگاه بود، از هیچ بذل و بخششی دریغ نکرده بود: هر که را حول و حوش خود و اطرافیان اش دیده بود بانحا مختلف استخدام کرده بود، همه پرسنل را به سفرهای زیارتی در بهترین هتل ها فرستاده بود، و چندن برابر بودجه ی دانشگاه، بدهی به بار آورده بود( همه از دست او راضی بودند بغیر از احتمالا آدمهای عاقل!)_ رئیس بعدی دانشگاه را درین وضعیت تحویل گرفت، نه می توانست به کسانی که نبودند( مثل چهارسال قبل) اضافه کار مفت بدهد! نه می توانست آنها را راهی سفرهای گران قیمت تفریحی کند! سراغ استخدامی های ریز و درشت غیر قانونی هم رفت! اما زورش به خیلی ها نرسید...در نهایت همه از ایشان بشدت ناراضی بودند اگر چه ظرف دو سال حضورایشان، بدهی دانشگاه سرانجام صفر شد و با رعایت قانون و قانونمندی وضعیت به سامان شد! هنوز هم بسیاری از کارمندان آن دانشگاه، حسرت مدیر قبل از او را می خورند! در حالیکه اگر یکسال دیگر این تعویض مدیریت انجام نمی شد، دیگر دانشگاهی باقی نمی ماند که این دوستان از آن نان بخورند!_بسیاری از کسانی که امروز می پرسند روحانی چه کرد؟ متضررانِ حاصل از قانون گرائی اند_ ,برخی هم از قافله وامهای بلاعوض ِ آن هشت سال جا مانده اند! و بامید تکرار سال 89تا92 به این درو آن در می زنند تا شاید کلاهی از نمد رابطه و رانت برای خود و نزدیکانشان بدوزند! دولتی که در اوج کاهش قیمت نفت، و با وجودوضعیت قرمز کشور در اقتصاد، سیاست خارجی و... توانست حد اقل کشور را به وضع عادی بازگرداند، سزاوار سپاس است