| کد خبر: 128961 |

مدیرکل راه‌آهن جنوب عنوان کرد:

ایمنی حمل و نقل ریلی 50 برابر حمل و نقل جاده‌ای است

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: ایمنی در راه‌آهن و حمل و نقل ریلی بیش از 50 برابر ایمنی در جاده و حمل و نقل جاده‌ای است.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جنوب، عبدالکریم درویش زاده شامگاه 11 اردیبهشت‌ماه در همایش مهندسی راه‌آهن و ارتباط آن با سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که در دانشگاه پیام نور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حمل و نقل یکی از پارامترهای اصلی توسعه در هر کشور است و بدون حمل و نقل خوب و آسان نمی‌توان کشوری توسعه یافته داشت و به توسعه دست پیدا کرد.

 

وی با بیان این‌که تمام توسعه‌هایی که از هر جهت رخ می‌دهد باید از محور توسعه حمل و نقل ریلی عبور کند، افزود: حمل و نقل ریلی در میان انواع مختلف حمل و نقل از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار و ایمن‌ترین نوع حمل و نقل است.

 

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به این‌که حمل و نقل ریلی یک هفتم جاده سوخت مصرف می‌کند، تصریح کرد: در شرایط فعلی و به خاطر مشکلات زیست محیطی و آلایندگی هوا و آلودگی‌های زیست محیطی اهمیت حمل و نقل ریلی بر همگان آشکار و به حمل و نقل سبز مشهور شده است.

 

درویش زاده با اشاره به آمار کشته‌شدگان در تصادفات جاده‌ای و این‌که سالانه 20 هزار نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند، ادامه داد: ایمنی در راه‌آهن و حمل و نقل ریلی بیش از 50 برابر ایمنی در جاده و حمل و نقل جاده‌ای است.

 

وی با اشاره به سهم اندک راه‌آهن در جابه‌جایی مسافر و بار در شبکه حمل و نقل کشور در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای و انتقاد از کم‌توجهی نسبت به این موضوع گفت: حمل و نقل ریلی همواره سهم اندکی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای در کشور داشته، اما قرار است سهم راه‌آهن در حمل و نقل از 11 درصد به 30 درصد تا پایان برنامه ششم توسعه برسد.

 

مدیرکل راه‌آهن جنوب بیان کرد: با توجه به شرایط سخت و خاص اقلیمی خوزستان و گرمای شدید هوای اهواز و تردد بالای مسافران از شهرهای نزدیک به آن تصمیم گرفته شد که تعداد قطارهای محلی افزایش پیدا کند.

 

درویش زاده با اشاره به آمار جابه‌جایی مسافر درون استانی در خطوط ریلی راه‌آهن جنوب عنوان کرد: سالانه یک میلیون و 600 هزار مسافر در خطوط ریلی راه‌آهن جنوب جابه‌جا می‌شود.

 

وی ادامه داد: بیشترین مشکلی که در محور جنوب داریم در حد فاصل ایستگاه دورود به اندیمشک است که به واسطه شرایط سخت کوهستانی پس از 40 سال در حال بازسازی است زیرا در سال‌های گذشته سوانح زیادی داشت و به این نتیجه رسیدیم که باید بازسازی شود.

 

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به طرح‌های عمرانی راه‌آهن جنوب و بازسازی و نوسازی خطوط ریلی آن اظهار کرد: اعتبارات عمرانی راه‌آهن جنوب به تنهایی بیشتر از همه اعتبارات عمرانی خوزستان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.