| کد خبر: 128824 |

توسعه حمل‌ونقل ریلی به منظور کاهش آلودگی هوا از اهداف برنامه ششم توسعه

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی، برنامه‌ها و اقدامات کشور در حوزه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را تشریح کرد.

 

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در کنفرانس بلندپایه تغییرات اقلیمی ایران و اتحادیه اروپا، اظهار کرد: به رغم اینکه حداکثر انطباق با طبیعت در پیشینه ما ایرانیان وجود دارد، امروز وضعیت خوبی را در این زمینه شاهد نیستیم.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش دما، انتشار گازهای گلخانه‌ای و تغییر اقلیم در تمام عرصه‌های سرزمینی در جهان قابل مشاهده است، گفت: کشور ما نیز از این امر استثنا نیست. وقوع سیلاب‌ها، سونامی‌ها و طوفان‌های گرد و غبار از پیامدهای این شرایط است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی از طریق توسعه حمل و نقل ریلی اولویت وزارت راه است، گفت: قصد داریم از این طریق کاهش انتشار کربن و افزایش بهره‌وری حمل و نقل ریلی صورت گیرد به همین منظور نوسازی حمل و نقل ریلی و دریایی مدنظر وزارتخانه قرار دارد.

 

حناچی با اشاره به اینکه 34 درصد اتلاف انرژی در بخش خانگی و تجاری داریم، گفت: از همین رو دنبال اجرای مقررات ملی در این زمینه هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه در شهرها با جزایر گرمایی مواجه هستیم، افزود: این وضعیت شرایط زیست محیطی را حادتر می‌کند. توسعه حمل و نقل ریلی به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا از اهداف وزارت راه است که به شدت در حال پیگیری است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه بندهای مربوط به حمل و نقل ریلی به تصویب رسیده است، گفت: قصد داریم از این طریق کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی را رقم بزنیم. همچنین توسعه انرژی‌های نو موضوع مهمی است که در مرکز تحقیقات وزارت راه مورد پیگیری قرار می‌گیرد. نیروگاه‌های بادی نیز مورد اهتمام و توجه وزارت راه است.

 

حناچی با اشاره به اینکه به منظور بالا بردن بهره‌وری در حوزه ریلی و جاده‌ای، ارائه تسهیلات در حوزه خودروهای هیبریدی تصویب شده است، گفت: تلاش برای تشویق مردم به منظور استفاده از حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ از محورهای اقدامات وزارت راه است.

 

وی با اشاره به اینکه نیازمند آموزش در نظام مدیریت شهری و شهرداری در سطح کشور هستیم، گفت: حوزه آموزش عالی نیز باید از طریق اعطای بورس‌های تحصیلی مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اجرای هدفمندی یارانه‌ها تاثیر بسیاری در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی داشته است، گفت: اگرچه ما یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده نفت هستیم اما در نگاه بلندمدت اگر این مسیر ادامه یابد نمی‌توانیم مطمئن باشیم که این موضوع در آینده نیز مثبت تلقی شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.