| کد خبر: 128622 |

توسط راه‌آهن شرق؛

حمل ۱۰ میلیون تن بار از منطقه سنگان هدف‌گذاری شد

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: در صورت ایجاد زیرساخت‌ها و زیربناهای لازم تا پایان امسال ۱۰ میلیون تن بار از منطقه سنگان توسط راه‌آهن شرق حمل خواهد شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌آهن شرق، محمدابراهیم اقبالی با اشاره به افتتاح کارخانه فولاد سنگان با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون تن گندله در آینده نزدیک گفت: علاوه بر این، مجموعه‌های معدنی منطقه سنگان با تولید سه میلیون تن مواد معدنی مهم‌ترین مراکز بار هستند که در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم نظیر احداث خطوط فرعی و توسعه ایستگاه‌ها حمل سالیانه ۱۰ میلیون تن بار توسط راه‌آهن شرق از این منطقه هدف‌گذاری شده است.

 

وی افزود: در این راستا در نشست مشترک با مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت احیا سپاهان تفاهم‌نامه حمل ریلی دو میلیون و پانصد هزار تن بار معدنی تنظیم و جهت احداث خط فرعی مجموعه‌های معدنی سنگان هماهنگی‌های لازم با اداره کل خط و سازه‌های فنی انجام شد.

 

مدیرکل راه‌آهن شرق اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این خط فرعی در دو ماه آینده شاهد رشد چشمگیر بارگیری مواد معدنی از منطقه سنگان باشیم.

 

وی از اعمال تخفیف‌های ویژه حمل سنگ‌آهن از طرف راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با هدف رقابتی‌تر شدن نرخ‌های حمل بار در جاده و ریل خبر داد و افزود: امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌ها و راهکارهای در نظر گرفته شده شاهد تحقق هدف حمل بار ۵۷ میلیون تنی توسط خطوط ریلی در سال جاری باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.