| کد خبر: 128479 |

ریل گذاری ۱۰۰ کیلومتر از راه آهن اردبیل در دستور کار است

تین نیوز
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده نزدیک ۱۰۰ کیلومتر از راه‌آهن اردبیل - میانه ریل‌گذاری خواهد شد.

 

به گزارش مهر، محمد فیضی با اشاره به جلسه اخیر نمایندگان با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و همچنین قائم‌مقام سرمایه‌گذاری وزیر راه افزود: در این جلسات نحوه پیشبرد پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه مطرح شده و تمامی راهکارهایی که بتواند برای پروژه تأمین مالی کرده و موجب پیشرفت آن شود، ارزیابی شد.

 

وی با بیان نتایج این جلسات متذکر شد: در وهله نخست این پیشنهاد مطرح شده که بخش سیویل و غیر سیویل پروژه تفکیک شود و به این معنی که زیرسازی از روسازی و ریل‌گذاری تفکیک شده و هر یک با راهکارهایی به موازات هم اجرا شود.

 

به گفته نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس به منظور اجرای بخش سیویل قول پرداخت اوراق بهادار یا صکوک بانکی به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان را اخذ کردیم و قرار است این میزان اعتبار در اختیار راه‌آهن قرار گیرد.

 

وی با اشاره به دو قطعه دست نخورده پروژه نیز ادامه داد: به غیر از دو قطعه تمامی قطعات پروژه به پیمانکار سپرده شده و قرار است این دو قطعه سمت میانه نیز به پیمانکار واگذار شود.

 

فیضی یادآور شد: در بخش غیر سیویل با توجه به اینکه ریل‌گذاری یک تعداد از راه‌آهن‌های کشور در دستور کار است، قرار شده ۱۰۰ کیلومتر از ریل‌گذاری‌ها نیز به راه‌آهن اردبیل اختصاص یابد.

 

وی تاکید کرد: با توجه به مصوب شدن این درخواست ها، روند اجرای آن از وزارت راه و شهرسازی پیگیری خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.