| کد خبر: 128149 |

برگزاری اولین جلسه گفتگو و هماهنگی انجمن صنفی و شرکت راه‌آهن در سال 96

تسریع فرآیند اجرایی شدن بند «ب» ماده 52 برنامه ششم

انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته نخستین جلسه گفت وگو و هماهنگی خود را با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد.

یکی از مسائلی که کارشناسان حمل ونقلی ریلی در خصوص مشکلات این حوزه مطرح می کنند بحث تأثیرگذاری و نقش شرکت های بخش خصوصی حمل ونقل ریلی در سیاست گذاری ها و برنامه های دولتی راه آهن است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز؛ پس از تشکیل شرکت های خصوصی حمل ونقل ریلی که از سال 84 شتاب بالایی به خود گرفت، ساختارهای حمل ونقل ریلی کشور آن چنان که باید با ورود این بخش تازه به این صنعت سازگار نشد. این موضوع سبب شد که نقش انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی به عنوان صدای شرکت های خصوصی این بخش بیش از پیش در سهیم شدن این شرکت ها در حمل ونقل ریلی چیزی بیشتر از دارا بودن واگن پررنگ شود.

به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته، این موضوع یکی از برنامه های اصلی پیش روی انجمن خواهد بود. پس از روی کار آمدن ترکیب جدید انجمن صنفی، این انجمن نخستین جلسه خود را با شرکت راه آهن در تاریخ 29 فروردین برگزار کرد.

اولین جلسه گفتگو و هماهنگی بین انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته با شرکت راه آهن با حضور اعضای هیئت مدیره و دبیر انجمن در محل دفتر جناب آقای مهندس خدایی، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن روز گذشته، 29 فروردین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره راه آهن با اشاره به رشد عملکرد حمل ونقل ریلی در سال 95 به ویژه در بخش باری و ضمن تأکید بر ادامه سیاست های تحول آفرین در بخش ریلی کشور و به کارگیری روش های نوین در ارتقاء بهره وری حمل ونقل بار و مسافر و پیگیری روزانه عملکرد بخش در سال 96، بر مشارکت همه جانبه بخش خصوصی و حضور مؤثر و حداکثری انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی در ارائه مدل ها و پیشنهاداتی که در تحقق اهداف بخش ریلی کشور و سیاست های خصوصی سازی تأثیرگذار است تأکید داشتند.

 تأکید بر ادامه و گسترش بیش از پیش قطارهای باری برنامه ای در کنار توسعه و افزایش مسیرهای ثابت و برنامه ای در بخش باری، تأکید بر ارتقاء استانداردهای فنی ناوگان ریلی و حرکت به سمت تنظیم برنامه های بلندمدت حمل ونقل از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تأکید قائم مقام مدیرعامل راه آهن قرار گرفت.

در ادامه این جلسه محمد رجبی، رئیس انجمن، اعضای هیئت مدیره و مجید بابایی، دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته ضمن تأکید مجدد بر ارتقاء بهره وری که جزو ضرورت های امروز بخش ریلی محسوب می گردد، بر گسترش همکاری ها و تعاملات بین شرکت راه آهن و شرکت های حمل ونقل ریلی و انجمن تأکید کردند.

همچنین در این جلسه بر استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی بخش ریلی به ویژه مصوبات برنامه ششم توسعه کشور تأکید شد.

در این خصوص پیرامون عملیاتی شدن بند «ب» ماده 52 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر معافیت خدمات حمل ونقل ریلی از مالیات بر ارزش افزوده بحث و گفتگوهایی انجام و مقرر شد فرآیند اجرایی شدن آن توسط شرکت راه آهن و با همکاری انجمن تسریع شود.

در این جلسه همچنین برخی موضوعات و مسائل پیش روی فعالیت شرکت های حمل ونقل ریلی بار و مسافر توسط دبیر انجمن مطرح و پس از بحث و گفتگو تصمیماتی اتخاذ گردید.

جلسات گفتگو و هماهنگی در سال 96 به صورت ماهیانه با حضور هیئت مدیره انجمن و قائم مقام مدیرعامل راه آهن برگزار خواهد شد.

باید دید برگزاری این جلسات با رویکردهای تازه انجمن و همکاری شرکت راه آهن چه نتایجی برای بخش خصوصی ریلی و صنعت حمل ونقلی ریلی کشور در پی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.